طبق اعلام سازمان سنجش؛

آغاز انتخاب رشته آزمون دکتری/ نکاتی که داوطلبان باید توجه کنند

۱۳۹۸/۰۱/۳۱ - ۱۳:۲۷:۳۰
کد خبر: ۸۳۶۳۷۰
آغاز انتخاب رشته آزمون دکتری/ نکاتی که داوطلبان باید توجه کنند
انتخاب رشته داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۹۸ از هم‌اکنون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهلت انتخاب رشته ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ داوطلب مجاز شده در آزمون دکتری سال ۹۸ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از هم اکنون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و طبق اطلاعیه‌های این سازمان مهلت انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز تا سوم اردیبهشت ماه ادامه دارد.

مطابق دفترچه انتخاب رشته کنکور دکتری، دانشجویان اخراجی آموزشی این دوره منعی برای شرکت در آزمون دکتری نداشته و در صورت قبولی، ادامه تحصیل آنان در رشته مورد علاقه بلامانع است؛ مشروط بر اینکه صرفاً یک بار از تحصیلات آموزش رایگان بهره‌مند شوند.

داوطلبانی که نسبت به انتخاب رشته اقدام می‌کنند با توجه به نمره کل اکتسابی، کد رشته محل‌های انتخابی و حد نصاب تعیین شده توسط موسسه‌های آموزش عالی برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی معرفی می‌شوند. اگر داوطلبی حد نصاب کد رشته محلی را کسب کرده، اما در زمان مقرر انتخاب رشته نکرده باشد، امکان شرکت در مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی ندارد.

بر اساس مصوبات سازمان سنجش آموزش کشور، سنجش و پذیرش در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب یکی از شیوه‌های آموزشی - پژوهشی یا پژوهش محور صورت می‌گیرد. در شیوه آموزشی – پژوهشی، سهم آزمون ۵۰ درصد، سهم سوابق ۲۰ درصد و سهم مصاحبه علمی و سنجش عملی ۳۰ درصد است. در شیوه پژوهش محور سهم آزمون ۳۰ درصد، سهم سوابق آموزشی ۲۰ درصد، سهم مصاحبه علمی ۳۰ درصد و تهیه طرح واره ۲۰ درصد اعلام شده است.

گفتنی است، دستورالعمل شرکت در مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی دهه آخر اردیبهشت ماه توسط سازمان سنجش آموزش کشور، منتشر می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز