رئیس دانشگاه هنر:

نخستین جشنواره هنر‌های دیجیتال ۲۵ خرداد در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۴:۵۷:۳۸
کد خبر: ۸۵۶۸۸۶
نخستین جشنواره هنر‌های دیجیتال ۲۵ خرداد در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود
رئیس دانشگاه هنر از برگزاری نخستین جشنواره هنر‌های دیجیتال ۲۵ تا ۳۰ خرداد در فرهنگستان هنر خبر داد.
به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، رئیس دانشگاه هنر در نشست خبری نخستین جشنواره هنر‌های دیجیتال که در وزارت علوم برگزار شد، گفت: این جشنواره از ۲۵ تا ۳۰ خرداد در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

وی افزود: مجموعه آثاری که پس از فراخوان به جشنواره ارسال ۱۶۲۴ اثر است که ۱۱۰۳ اثر در بخش آثار و ۵۲۱ اثر در بخش آسیب‌های اجتماعی است که ۸۲۰ نفر شرکت کننده داشتیم که ۶۷.۴ درصد دانشجویان پسر و ۳۲.۶ درصد دانشجویان دختر شرکت کرده اند.

رئیس دانشگاه هنر اضافه کرد: آسیب‌های اجتماعی بخش مهم جشنواره است که توجه ویژه‌ای به آن شده است.

وی ادامه داد: ۲۷ و ۲۸ خرداد نیز ورک شاپ‌های آموزشی در دانشگاه هنر برگزار خواهد شد و ۳۰ خرداد مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان را خواهیم داشت که همزمان نمایشگاه آثار دیجیتال نیز ارایه خواهد شد.

در ادامه این نشست غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: نخستین جشنواره ملی هنر‌های دیجیتال با همکاری دانشگاه هنر و سازمان اجتماعی وزارت کشور برگزار می‌شود که پرداختن به موضوعات و مسائل اجتماعی در این جشنواره مورد توجه قرار گرفته است.

 
وی افزود: ارتباط و پیوند بین دستگاه‌های سیاستی و دانشگاهی در این جشنواره برقرار شده و در چند سال اخیر نیز این ارتباط تقویت شده است.
 
غفاری ادامه داد: دانشگاه‌ها در چند سال اخیر ورود به مسائل اجتماعی و فرهنگی را تقویت کرده اند و با استفاده از این هنر دیجیتال نیز می‌توان بینش و آگاهی را در این حوزه افزایش داد. هم وزارت علوم و هم دانشگاه امروز در پی این هستیم که ظرفیت خودشان را برای تقویت حوزه فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در اختیار وزارت کشور قرار دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز