دکتر غلامی:

زمان تحول جدی در آموزش عالی فرا رسیده است

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۱۴:۳۷:۵۵
کد خبر: ۸۷۳۹۹۸
زمان تحول جدی در آموزش عالی فرا رسیده است
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه "در آستانه تحولی جدی در حوزه آموزش عالی قرار داریم"، خاطرنشان کرد: ضرورت‌های جهانی و سرعت تغییر علم و فناوری در عرصه های بین المللی از یک‌سو و الزام های داخلی و شرایط فعلی کشور از سوی دیگر این تحول را بیش از گذشته طلب می‌کند. آنچه امروز بر عهده وزارت علوم به‌طور خاص و دیگر نهادهای مرتبط به‌طور عام می‌باشد آن است که این تحول را به‌سرعت و با دقت مناسب در سطح ملی انجام دهند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر غلامی در آئین تکریم دکتر مجتبی شریعتی نیاسر و معارفه دکتر علی خاکی‌صدیق، معاون آموزشی این وزارتخانه، با اشاره به اینکه انتقال مسئولیت‌ها در وزارت علوم و نهاد آموزش عالی همچون سایر دستگاه ها و سازمان ها امری طبیعی است، اظهار داشت: انتقال مسئولیت‌ها به‌خصوص برای اساتید دانشگاه‌ها که علاقه اصلی آن‌ها مربوط به حوزه آموزشی و پژوهشی است امری طبیعی و عادی است. حسن عاقبت انتقال مسئولیت‌ها در این حوزه آن است که در زمان جابه‌جایی، تقدیر و تشکرهای خالصانه صورت می‌گیرد.

دکتر غلامی درباره دستاوردهای آموزش عالی در سال‌های اخیر گفت: برنامه‌های در حال اجرا منبعث از مصوبه‌های قانونی و وظایف و تکالیف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. در راه‌حل‌ها و مسیرهای اجرایی بایستی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ابتکار عمل را در دست داشته باشند. در پی آن هستیم که اختیارات را در چارچوب قانونی به دانشگاه‌ها واگذار کنیم و خود نقش نظارتی را بر عهده داشته باشیم.

وزیر علوم همچنین از زحمات چهارساله دکتر شریعتی نیاسر در حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم قدردانی و تاکید کرد: در سال‌های گذشته به لحاظ آنچه باید اتفاق می‌افتاد، سال‌های پرمشغله‌ای بوده است. از دکتر خاکی صدیق نیز بابت پذیرش مسئولیت تشکر می‌کنم. خوشبختانه در وزارت علوم همدلی و همراهی خوبی در جریان است. عشق و علاقه متخصصان ما در برگشت به حوزه کاری قبلی خود یعنی آموزش و پژوهش، ستودنی است.

 

نظر شما