علی آهون منش:

سکوت وزارت علوم درباره داوطلبان بدون کنکور

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۳:۱۲:۴۴
کد خبر: ۸۸۹۲۰۶
سکوت وزارت علوم درباره داوطلبان بدون کنکور
رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیر انتفاعی گفت: هفته سوم شهریور دانشگاه‌های غیر انتفاعی فعالیت خود را شروع می‌کنند، اما متأسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی و سکوت وزارت علوم و سازمان سنجش درباره داوطلبان بدون کنکور هنوز تکلیف دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو مشخص نیست.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علی آهون منش رئیس اتحادیه دانشگاه های غیر انتفاعی با اشاره به مشخص نبودن وضعیت داوطلبانی که براساس سوابق تحصیلی قصد ورود به دانشگاه را دارند، گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های دانشگاه ها عدم اطلاع از وضعیت 85 درصد از داوطلبان است که از طریق سوابق تحصیلی تقاضای ورود به دانشگاه دارندکه در این رابطه تا کنون وزارت علوم و سازمان سنجش هیچ گونه لقدامی انجام نداده اند.

* نیمی از شرکت کنندکان کنکور انتخاب رشته نکرده اند

وی افزود: در مقطع کارشناسی ارشد نیمی از شرکت کنندکان کنکور انتخاب رشته نکرده اند به طوری که تنها 52 درصد انتخاب رشته انجام دادند و 42 درصد از انتخاب رشته منصرف شدنداین موضوع در حالی است که وزارت علوم و سازمان سنجش درباره معرفی کسانی که بدون کنکور می خواهند وارد دانشگاه شوند هیچ گونه اطلاع رسانی نکرده است.

* هیچ تفاوتی در ارائه مدرک به دانشجویان بدون کنکور وجود ندارد

آهون منش تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از خانواده ها به دلیل نداشتن اطلاعات کافی بر این باور هستند که اگر فرزندشان بدون کنکور وارد دانشگاه شوند اعتبار و مدرک دریافتی آنها بی ارزش است در صورتی که هیچ گونه تفاوتی در کیفیت و ارائه مدرک فارغ التحصیلی دانشجویان بدون کنکور وجود ندارد.

* تکلیف دانشگاه ها در قبال ثبت نام داوطلبان مشخص نیست

وی ادامه داد: با توجه اینکه در ماه آخر تابستان قرار داریم و چند هفته بیشتر به پایان تعطیلات باقی نمانده است و  همه دانشگاه ها برای تقویم آموزشی خود در حال برنامه ریزی هستند اما متأسفانه هنوز تکلیف دانشگاه ها در قبال ثبت نام داوطلبان براساس مدارک تحصیلی مشخص نیست.

 

نظر شما