مهراله رخشانی‌مهر:

۱۰ هزار کلاس درس جدید در آغاز سال تحصیلی به بهره‌برداری می‌رسد

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۱۴:۳۳:۳۱
کد خبر: ۸۹۹۷۷۰
۱۰ هزار کلاس درس جدید در آغاز سال تحصیلی به بهره‌برداری می‌رسد
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در دومین روز از گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران آموزش‌ و پرورش استان‌های کشور در حضور محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: ۱۰ هزار کلاس درس جدید در آغاز سال تحصیلی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در دومین روز از گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران آموزش‌ و پرورش که با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌ و پرورش برگزار شد،اعضای شورای معاونان به تشریح و تبیین برنامه‌های سال تحصیلی جدید پرداختند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ضمن اعلام اینکه ۱۰ هزار کلاس درس برای سال جدید آماده بهره‌برداری است که بیشترین آن در استان خوزستان است گفت: برای جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از سطح مدارسی که دارای علمک گاز هستند برنامه‌ریزی کرده‌ایم و ۲۴ هزار بخاری نفتی از سطح کشور جمع‌آوری می‌شود.

مهراله رخشانی مهر همچنین ضمن ارائه گزارشی از بازسازی مدارس مناطق سیل‌زده اظهار کرد: تخریب و بازسازی، تکمیل فضاهای آموزشی خیّرساز و تکمیل پروژه‌های ملی، سه کار اساسی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ تخصیص ۱۱۰ درصدی بودجه عمرانی را داشتیم که این نشان از عزم دولت برای توسعه مدارس است، تصریح کرد:‌ ۳۰۰ میلیارد تومان از حساب ذخیره ارزی کشور به مدرسه‌سازی تخصیص داده‌ شده است و همچنین تعهدات خیرین نیکوکار به این امر، بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: ۲۱۰ میلیارد تومان کمکهای خیرین برای مدارس مناطق سیل‌زده بوده است که به مرور تحقق یافته و هزینه می‌شود.

معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: تلاش کردیم بر اساس سند زیرنظام فضا، تجهیزات و فناوری،  به سمت احداث مدارس بزرگ برویم و استانداردهای لازم را در این خصوص رعایت کنیم. لذا تکمیل و ساخت مجتمع‌های آموزشی در دستور کار است که اغلب مجهز به سالن‌های ورزشی؛ نمازخانه و کتابخانه است؛ همچنین توجه به معماری مدارس از جمله دیگر برنامه‌هاست.

رخشانی مهر افزود:  16 استخر و 142 سالن ورزشی در اوایل سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: غیر از استان سیستان و بلوچستان که تا پایان آبان ماه برنامه دارد، در دیگر استان‌های کشور تا آغاز مهر ماه هیچ کلاس خشتی و گلی وجود نخواهد داشت و باید مدارس مذکور حتماً تخریب و مدارس جدید جایگزین شوند.

وی از فرسودگی ۳۰ درصدی فضاهای آموزشی کشور خبر داد و افزود: عدم‌ تغییر کاربری پروژه‌های جدید مورد تأکید است، بنابراین دور از انصاف است طرحی برای مدرسه احداث شود اما کاربری دیگری پیدا کند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از بهره‌برداری سایر سازمان‌ها یا دستگاه‌های اجرائی از مدارس انتقاد کرد و افزود: نباید فضای مدرسه در اختیار سایر نهادها قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز