با حضور دکتر واعظی؛

ساختمان آموزشی و آزمایشگاه دانشگاه گرمسار افتتاح شد

۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۹:۳۸:۳۹
کد خبر: ۹۱۳۶۸۸
ساختمان آموزشی و آزمایشگاه دانشگاه گرمسار افتتاح شد
دکتر سید محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، سه پروژه آموزشی و آزمایشگاهی دانشگاه گرمسار را افتتاح کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر واعظی در سفر به استان سمنان ابتدا وارد شهرستان گرمسار شد و مورد استقبال مسئولان استان و شهرستان قرار گرفت.

در سفر رئیس دفتر رئیس جمهور، فاز دوم ساختمان آموزشی دانشگاه گرمسار با زیربنای ۱۳۰۰ مترمربع، آزمایشگاه تخصصی با زیربنای ۹۰۰ مترمربع، آتلیه معماری با ۱۷۰۰ متر مربع زیربنا و محوطه سازی سه مجموعه به متراژ ۹۵۰۰ مترمربع با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ازمحل اعتبارات داخلی و سفر رئیس جمهور به استان سمنان در دانشگاه دولتی گرمسار اجرا و به بهره‌برداری رسید.

دکتر واعظی در مراسم افتتاح این سه پروژه در جمع دانشجویان و مسئولان، با توجه به زیرساخت‌های حوزه نرم افزاری و سخت افزاری در دانشگاه های کشور و با توجه به مهارت آموزی به عنوان تاکید رئیس محترم جمهور تاکید کرد.

وی افزود: دانشجویان باید کارآفرین باشند و در کنار حوزه تئوری و آموزشی خود به دنبال پژوهش محوری و مهارت‌آموزی باشند، چون این رکن می تواند باعث شود از ایده و علم جوانان خود در نقاط مختلف کشور در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی بهره بیشتری ببریم و با تحریم‌های ظالمانه دشمنان مقابله نماییم.

دکتر واعظی در ادامه افزود: زمانی کشور از نظر صنعتی، فرهنگی و اقتصادی خودکفا می‌شود که دانشجویان اندیشه‌ورز باشند.

وی در ادامه به نقطه طلایی گرمسار و استان سمنان به عنوان مکانی مناسب برای معین بودن پایتخت ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در استان سمنان فضای همدلی و هم‌افزایی بین مسئولان به وجود آمده است و به دلیل مشکلاتی از جمله گرانی مسکن و مشکلات ترافیکی، زیست محیطی و.... گرمسار می‌تواند معین کلانشهر تهران شود.

در ادامه دکتر لحمیان سرپرست راه‌اندازی دانشگاه گرمسار به ضرورت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای ارتقای ظرفیت‌های علمی این مجموعه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه گرمساربالاترین درصد پذیرش کنکور سراسری را با عددی معادل ۷۰ درصد دارد افزود: همچنین براساس رتبه شاخص‌های مرکز استاد علوم اسنادی ISC این دانشگاه دارای رتبه +۶۷ در بین موسسات آموزش عالی می.باشد.

دکتر لحمیان همچنین از تدوین سند راهبردی دانشگاه گرمسارتا سال ۱۴۰۷ خبرداد و اضافه کرد: این سند مطابق با طرح آمایش استان سمنان تدوین شده و گامی موثر در توسعه گرمسار به ویژه ظرفیت های علمی خواهد بود.

غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار، ارادان و ایوانکی نیز گفت: آمادگی داریم برای توسعه کشور با آنچه در توان داریم باری از دوش دولت در بخش‌های مختلف برداریم و در همین راستا تلاش خواهیم کرد تا پژوهشکده نفت را در این شهرستان راه‌اندازی کنیم.

دکتر کاتب تصریح کرد: در میان ۲۵ کشور برتر علمی دنیا، رشد تولید علم ایران در سال ۲۰۱۷ حتی از کشورهایی همچون روسیه و چین که مقام.های برتر را در تولید علم دارند، بیشتر بوده و توانسته‌ایم مقام اول را کسب کنیم.

وی افزود: درسال ۱۳۹۷ توانستیم رتبه کشور را در بخش توسعه فناوری و دانش بنیان ارتقا بخشیده و به رتبه ۷۵ جهانی برسیم.

در ادامه وحید رجایی فرماندار گرمسار افزود: گرمسار متشکل از دو بخش بالغ بر ۹۰ هزار نفر جمعیت است و با احتساب دانشجویان و کارگران جمعیت این شهرستان تا ۱۲۵ هزار نفر در روز می‌رسد.

رجایی ادامه داد :۵۰ درصد صنعت استان سمنان در شهرستان گرمسار واقع شده و این شهرستان بیش از ۱۴ مرکز آموزش عالی و پذیرای ۲۴ هزار دانشجوست.

درپایان مراسم پس از بازدید از ساختمان‌های فاز ۲و ۳ آموزشی و آزمایشگاه و آتلیه، کلنگ احداث ساختمان سلف سرویس دانشگاه به مساحت سه هزار مترمربع و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال به زمین زده شد.

گفتنی است دکتر واعظی را در این سفر، استاندار سمنان، نماینده مردم گرمسار، امام جمعه، فرماندار شهرستان‌های گرمسار، ارادان و ایوانکی و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی همراهی کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز