سطح آب دریاها و اقیانوس ها افزایش می یابد

۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۹:۵۱:۵۱
کد خبر: ۱۰۰۰۳۴۵
سطح آب دریاها و اقیانوس ها افزایش می یابد
بررسی‌های پژوهشگران سنگاپوری نشان می‌دهد اگر روند گرمایش کره زمین و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به میزان فعلی ادامه یابد تا سال ۲۱۰۰ شاهد افزایش بیش از یک متری سطح آب دریا‌ها و اقیانوس‌ها خواهیم بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ به نقل از یوره کلارتنوشت: بررسی‌های پژوهشگران سنگاپوری نشان می‌دهد اگر روند گرمایش کره زمین و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به میزان فعلی ادامه یابد تا سال ۲۱۰۰ شاهد افزایش بیش از یک متری سطح آب دریا‌ها و اقیانوس‌ها خواهیم بود.

این رقم افزایش در صورت تداوم بی توجهی‌ها تا سال ۲۳۰۰ به بیش از ۵ متر می‌رسد که این امر زندگی در بسیاری از شهر‌ها و روستا‌های ساحلی را ناممکن خواهد کرد.

پژوهش یادشده که با همکاری بیش از ۱۰۰ محقق و پژوهشگر بین‌المللی انجام شده، نشان می‌دهد اگر کره زمین تنها دو درجه سلسیوس گرم‌تر شود، افزایش ارتفاع آب دریا‌ها و اقیانوس‌ها تا سال ۲۱۰۰ و ۲۳۰۰ به ترتیب برابر با نیم متر و حداکثر دو متر خواهد بود. اما اگر روند گرم‌تر شدن کره زمین به علت بی توجهی‌های فعلی تندتر شده و دمای آن ۴.۵ درجه سلسیوس بیشتر شود، تا سال ۲۱۰۰ شاهد افزایش ۰.۶ تا ۱.۳ متری ارتفاع آب دریا‌ها و اقیانوس‌ها و تا سال ۲۳۰۰ شاهد افزایش ۱.۷ تا ۵.۶ متری این آب‌ها خواهیم بود.

۱۰۶ محقق سنگاپوری، ایرلندی، انگلیسی، آلمانی و آمریکایی که در این تحقیق مشارکت داشته‌اند می‌گویند پیامد‌های این تغییرات آینده حیات در کره زمین را تهدید می‌کند و کشور‌های جهان باید برای مقابله با این مشکل اقدامات جدی تری انجام دهند.

 

نظر شما