دستگیری سارقان خشن در تهران

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۲۱:۳۹:۲۵
کد خبر: ۱۰۰۶۱۴۵
دستگیری سارقان خشن در تهران
معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری و انهدام باند 6 نفره سرقت بعنف خبر داد که با بستن و دست و پای صاحبخانه و نگهبان انبارکالا 7 میلیارد ریال سرقت کرده بودند.

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ کارآگاه احمد نجفی گفت: در اواخر بهمن ماه سال گذشته طی تماس تلفنی مرد جوان تبعه کشور افغانستان با مرکز فوریت های پلیسی 110 ، از سرقت بعنف منزلش واقع در محدوده خیابان 17 شهریور به کلانتری 109 بهارستان اعلام شکایت کرد.

او بیان داشت: پرونده باموضوع سرقت بعنف منزل تشکیل و با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران برای رسیدگی تخصصی به اداره پنجم مبارزه با سرقت بعنف پلیس آگاهی ارجاع شد.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تصریح کرد: شاکی با حضور در اداره پنجم به کارآگاهان گفت، ساعت 3 صبح زنگ منزل بصدا در آمد، وقتی درب را باز کردم با 6 مرد جوان روبه رو شدم که بزور وارد منزلم شدند و با بستن دست و پای من و دوستم اموال با ارزش منزلم به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال سرقت و گریختند.

این مقام انتظامی توضیح داد: کارآگاهان در شاخه دیگر از تحقیقات پلیسی با یک فقره پرونده سرقت بعنف انبار کالا در محدوده شهرری روبه رو شدند که محتویات پرونده حاکی از آن بود سارقان با بستن دست و پای نگهبان 320 کیسه برنج هندی، 190 دستگاه پمپ کف کش، تراز و مغز بادام در مجموع به ارزش 6 میلیارد ریال سرقت و متواری شده اند.

وی در ادامه بیان کرد: کارآگاهان با بررسی های میدانی و اطلاعاتی متوجه شدند سرقت توسط همان اعضای باند اتفاق افتاده است که با بهره گیری از روش های علمی کشف جرم سرکرده باند به نام مهران 30 ساله که از تبعه کشور افغانستان را شناسایی کردند.

این مقام پلیسی افزود: با در اختیار گذاشتن اطلاعات بدست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری مهران و سایر اعضای باند سرقت صادر شد و کارآگاهان بیست وسوم اردیبهشت ماه سال جاری در چندین عملیات همزمان در محدوده شهرستان پاکدشت هر 6 عضو باند سارقان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه تبهکاران مقادیری از اموال مسروقه کشف و به اداره پنجم منتقل شد.

او ابراز داشت: سرکرده باند ضمن اعتراف به سرقت از منزل دوستش اظهار داشت، من با توجه به شناختی که از زندگی دوستم داشتم و از محل نگهداری اموال با ارزشش مطلع بودم، نقشه سرقت از منزلش را طراحی کردم که به اتفاق همدستانم با بستن دست و پای وی، نقشه خود را عملی کردیم. 

به گفته سرهنگ نجفی سارقان در ادامه اعترافاتشان به دو فقره سرقت از انبار کالا در تهران و شهر اصفهان معترف شدند.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی گفت: با توجه به تلاش های بی وقفه همکارانم در اداره پنجم مبارزه با سرقت های بعنف که منجر به انهدام اعضای این باند سرقت و کشف بخشی از اموال شد، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار می باشند.

نظر شما