هشدار؛ مراقب زورگیری‌های مجازی باشید!/ قرار در محیط‌های خلوت برای اخاذی

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۵:۲۹:۴۷
کد خبر: ۱۰۰۸۷۵۴
هشدار؛ مراقب زورگیری‌های مجازی باشید!/  قرار در محیط‌های خلوت برای اخاذی
سرهنگ امینی با اعلام هشدار به شهروندان تاکید کرد: مردم نباید در عرصه خرید و فروش کالا به سایر افراد اطمینان کرده و در محل های خلوت و دور افتاده برای بازدید از شی فروشی قراری تنظیم کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امروزه شاهد هستیم برخی از متخلفین با سواستفاده از وضعیت اقتصادی جامعه با درج آگهی های جذاب و فریب دهنده، برخی شهروندان را به محل‌های خلوت و دورافتاده شهر کشانده و از آن‌ها اقدام به سرقت و زورگیری می‌کنند. 

سرهنگ شهاب امینی، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا، در این خصوص گفت: تخلفات مربوط به فضای مجازی در حوزه فعالیت پلیس فتاست. در این عرصه با دو نوع تخلف مواجه هستیم. تخلفاتی که با تبلیغات دروغین همچون پزشکی و فروش لوازم اقدام به اخاذی از شهروندان می‌کنند بدین ترتیب در فضای مجازی این جرائم رخ می‌دهد و در عرصه واقعیت تقابلی اتفاق نمی‌افتد. 

او افزود: در دسته دوم این قبیل تخلفات، جرم در ابتدا در فضای مجازی طرح‌ریزی می‌شود و در فضای واقعی با فریب دادن شهروندان آن‌ها را به محل‌های خلوت شهر هدایت کرده و در آنجا اقدام به زورگیری و یا سایر جرائم علیه شهروندان می‌کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به روش‌های تشخیص تبلیغات فریبکارانه اظهار کرد: در وهله اول شهروندان نباید مشخصات سکونت و سایر اطلاعات خود را در اختیار افراد غریبه قرار دهند و مراقب تبلیغاتی باشند که با قیمت های ارزان تر و به دور از عرف به دنبال جذب مخاطب هستند.

سرهنگ امینی با اعلام هشدار به شهروندان گفت: مردم نباید در این عرصه به سایر افراد اطمینان کرده و در محل های خلوت و دور افتاده قرار برای بازدید از شی فروشی تنظیم کنند. چنین اقدامی ممکن است منجر به هرگونه حادثه ای شود که توسط مجرمین طرح ریزی شده است.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا در پایان با اشاره به نقش مهم شهروندان در پیشگیری از وقوع جرم اذعان کرد: زمانی که طرف دیگر معامله برای خریدار شناخته شده نیست همواره باید با نگاه شک به مسئله نگاه کرد. چنین حساسیت هایی می تواند عرصه را بر بسیاری از مجرمین تنگ کرده و از وقوع بسیاری از جرائم جلوگیری کند.

//انتهای پیام:3.5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز