گام دوم اشتغال‌زایی بنیاد برکت با ۱۳۵۰ شغل در اردبیل

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۰:۲۵:۴۵
کد خبر: ۱۰۲۶۳۲۹
گام دوم اشتغال‌زایی بنیاد برکت با ۱۳۵۰ شغل در اردبیل
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در دومین سال فعالیت خود ۱۳۵۰ شغل را در استان اردبیل راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت با بیان این مطلب افزود: راه‌اندازی ۴۵۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را برای سال ۹۹ در مناطق محروم استان اردبیل هدف‌گذاری کرده‌ایم که ایجاد ۱۳۵۰ فرصت شغلی را به دنبال دارد.

رضا راضی‌زاده اظهار داشت: بنیاد برکت برای راه‌اندازی این تعداد فرصت شغلی در استان اردبیل ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به دومین سال فعالیت بنیاد برکت در استان اردبیل تصریح کرد: بنیاد در سال گذشته ۱۲۹ طرح اشتغال‌زایی را در شهرهای خلخال و کوثر و ۳۵ روستای توابع این شهرستان‌ها اجرا کرده که باعث ایجاد ۳۸۷ شغل در این مناطق شده است.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، تعداد روستاهای تحت پوشش این بنیاد در استان اردبیل در سال ۹۹ به ۵۰ روستا افزایش پیدا می‌کند.

راضی‌زاده از فعالیت ۵ مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در استان اردبیل خبر داد و گفت: با همکاری تسهیل‌گران فرآیند شناسایی، آموزش، معرفی به بانک عامل و پرداخت تسهیلات به واجدین شرایط آغاز شده است. با ۱۳۵۰ شغل ایجاد شده در سال جاری، تعداد فرصت‌های کسب‌وکار برکت در استان در مجموع به ۱۷۳۷ شغل خواهد رسید.

وی در خصوص رسته‌های مشاغل ایجاد شده و در دست راه‌اندازی در استان اردبیل نیز توضیح داد: پرورش دام سبک و سنگین، مشاغل فنی و خدماتی، صنایع دستی و پرورش زنبور عسل از جمله رسته‌هایی هستند که بیشترین سهم را از مشاغل برکت به خود اختصاص داده‌اند.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت درباره ورود این بنیاد به بحث اشتغال‌زایی در مناطق محروم استان اردبیل نیز توضیح داد: این ورود و فعالیت، مبتنی بر نیازها، اطلس مناطق محروم و مستعد و پیگیری و مراجعات ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، فرمانداران و مسئولین این مناطق بوده است.

وی ادامه داد: بنیاد برکت سال گذشته ۴۰ هزار طرح اشتغال‌زایی را در مناطق محروم و کم برخوردار کشور راه‌اندازی کرده که ایجاد ۱۲۰ هزار شغل را به دنبال داشته است. این بنیاد همچنین برای سال ۹۹ نیز ایجاد ۱۸۰ هزار فرصت شغلی را در دستور کار دارد.

راضی‌زاده خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام از طریق بنیاد برکت و با هدف ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار، محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای سطح زندگی و توزیع عادلانه امکانات و فرصت‌ها، نهضت ایجاد اشتغال را در مناطق محروم و کم‌تر برخوردار کشور راه‌اندازی کرده است.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، در حال حاضر ۳۱ استان، ۵۵۰ شهرستان و ۸ هزار روستا تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی این بنیاد قرار دارند.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تا به امروز ۵۲۱ طرح توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی و فرهنگی و خدمات بیمه‌ای را با حجم سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۷۶۳ میلیارد ریال در استان اردبیل به بهره برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

نظر شما