کلاهبرداری با شمش‌های تقلبی

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۲:۲۷:۰۳
کد خبر: ۱۰۲۸۱۱۸
کلاهبرداری با شمش‌های تقلبی
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران از دستگیری اعضای باند 6 نفره خرید و فروش شمش طلای تقلبی به ارزش 150 میلیارد ریال خبر داد و گفت: متهمان قصد فروش یک هزار شمس طلای تقلبی را داشتند که شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ کارآگاه "جهانگیر تقی پور" گفت: اوایل تیرماه امسال کارآگاهان اداره سیزدهم با رصدهای اطلاعاتی مطلع شدند، افرادی با همکاری یکدیگر در حال خرید و فروش شمش طلا به قیمتی بسیار پایین تر از قیمت واقعی بازار هستند.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان اداره سیزدهم معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی بررسی موضوع را بر عهده گرفتند و در تحقیقات پلیسی دریافتند متهمان با افتتاح دفتر فروش سیم و کابل برق در محدوده "میرداماد" قطعات شمس های طلا را به صورت جزئی و عمده می فروشند، افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان دو قطعه از شمس های طلایی را که متهمان به خریداران خود فروخته بودند به دست آوردند و در بررسی های کارشناسی مشخص شد که شمس های طلا تقلبی و فاقد عیار است.

این مقام انتظامی ابراز کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، یکی از خریداران شمس های طلا به پلیس آگاهی مراجعه و اظهار داشت، متهمان مدعی هستند، یک هزار قطعه شمش طلا در اختیار دارند و حاضر هستند با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت واقعی بازار به علت قاچاق بودن شمس های طلا آن را بفروشند و به جای دریافت 7 میلیارد ریال به ازای هر شمس 3 میلیارد ریال اخذ کنند.

سرهنگ تقی پور اظهار داشت: با هماهنگی مقام قضائی اکیپی از کارآگاهان اداره سیزدهم برای دستگیری متهمان به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند، 2 تن از متهمان را که در حال فروش 50 قطعه شمس های طلای تقلبی به ارزش 3 میلیارد ریال  بودند دستگیر و در ادامه عملیات پلیسی 4 تن از اعضای دیگر این باند را که در داخل اتاقی پنهان شده بودند، دستگیر کنند.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه در بررسی های بیشتر کارآگاهان موفق شدند، یک کیسه خاک مخلوط به فلزهای مختلف زرد رنگ و یک قطعه فلز زرد رنگ کشف کنند، گفت: متهمان در ابتدا مدعی بودند که کیسه خاک حاوی خاک معدن و قطعه فلز زرد رنگ شمس طلا است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران، با اشاره به اینکه متهمان در آخرین معامله شان قصد داشتند، 150 میلیارد ریال طلای تقلبی را به یکی از خریداران طلا بفروشند، اضافه کرد: اعضای این باند برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی انتقال و به جرم ارتکابی در همان تحقیقات اولیه اعتراف کردند و روانه زندان شدند.

نظر شما