واکسیناسیون رایگان هپاتیت B کارکنان و کارگران خدمات شهری شهرداری‌ها

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۴:۵۸:۱۳
کد خبر: ۱۰۳۹۵۶۴
واکسیناسیون رایگان هپاتیت B کارکنان و کارگران خدمات شهری شهرداری‌ها
مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از واکسیناسیون ۱۲۴ هزار نفر از پاکبانان، کارکنان و کارگران حوزه مدیریت پسماند، آتش نشانی و آرامستان‌های شهرداری‌ها به صورت رایگان در برابر بیماری هپاتیت B خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سید حبیب راضی افزود: این واکسیناسیون در اجرای تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشو ر و پیرو بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر واکسیناسیون همه اقشار جامعه به ویژه افراد آسیب پذیر و براساس تعهد کشورمان به سازمان بهداشت جهانی درجهت حذف هپاتیت های ویروسی و منعقد شده است.

او اهداف انعقاد این تفاهم نامه را ارتقای سلامت کارگران وکارکنان شهرداری ازطریق واکسیناسیون علیه هپاتیت B و کاهش هزینه‌های ناشی از بیماری کارکنان شهرداری‌ها ذکر کرد.

مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، موضوع تفاهم نامه را هماهنگی و برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون هپاتیت B برای ۱۲۴ هزارنفر از پاکبانان، کارکنان و کارگران حوزه مدیریت پسماند، کارکنان آتش نشانی و آرامستان ها در گروه سنی ۶۵-۲۵ سال اعلام کرد.

راضی در ادامه با بیان اینکه واکسیناسیون مشمولان این تفاهم‌نامه به صورت رایگان است، افزود: سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در اجرای این تفاهم نامه، هماهنگی لازم را با استانداری‌ها و شهرداری‌های کشور برای معرفی افراد گروه های هدف به واحدهای ارائه خدمات واکسیناسیون معرفی شده از سوی مراکز بهداشت شهرستان ها به عمل می آورد.

او با بیان اینکه به موجب این تفاهم نامه، واکسیناسیون قشر زحمتکش پاکبانان شهرداری، کارگران و کارکنان حوزه مدیریت پسماند، کارکنان آتش نشانی و آرامستان ها در برنامه کشوری کنترل هپاتیت قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد که با انجام واکسیناسیون احتمال ابتلای این افراد به هپاتیت های ویروسی و همچنین انتقال آن از سوی نیروهای شهرداری به مقدار زیادی کاهش یابد.

 این تفاهم نامه همکاری مشترک به امضای مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز