مهلت ۲۰ روزه محیط زیست به مرکز دفن زباله گندک

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۰۷:۵۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۳۹۷۹۸
مهلت ۲۰ روزه محیط زیست به مرکز دفن زباله گندک
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در خصوص مهلت 20 روزه محیط زیست به مرکز دفن زباله گندک این شهرستان گفت: پیش از این به 7 شهردار مربوطه بصورت مشترک اخطاریه محیط زیستی ابلاغ شد تا ظرف مدت 20 روز وضعیت این مرکز را ساماندهی کنند.

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد فریدی در خصوص هشدار محیط زیست به مرکز دفن زباله گندک با اشاره به اینکه اراضی این مرکز توسط منابع طبیعی به مجموعه این شهرداری ها واگذار شده و دارای مجوز سازمان حفاظت محیط زیست است، افزود: پسماندهای 7 شهر شامل پردیس، بومهن،رودهن،آبسرد، کیلان، آبعلی و دماوند به این مرکز منتقل می شود.

او با بیان اینکه در بازدید 20 روز قبل کارشناسان اداره محیط زیست شهرستان دماوند از این مرکز  وضعیت زیست محیطی مطلوبی نداشته و مورد تایید محیط زیست نبود، اظهار داشت:شیرابه ها در حوزه آبریز سد ماملو رها می شد و همین طور با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا، زباله های پزشکی در این مرکز با دیگر زباله ها مخلوط و به شکل درستی دفن نمی شد.

فریدی ادامه داد: بر همین اساس به 7 شهردار این شهرها بصورت مشترک اخطاریه محیط زیستی ابلاغ شد تا ظرف مدت 20 روز وضعیت این مرکز را ساماندهی کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند با اشاره به اینکه کارشناسان این اداره در طی این 20 روز چندین مورد بازدید از این مرکز داشته اند، اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات موثری در این مدت شامل دفن اصولی زباله ها در ترانشه ها، ایجاد ترانشه ای مجزا برای زباله های بیمارستانی همچنین لوله گذاری برای جمع آوری شیرابه ها به حوضچه های جمع آوری ایزوله انجام شده است.

او با تاکید بر اینکه احداث سیستم تصفیه فاضلاب برای شیرابه های جمع آوری شده از جمله مهمترین اقدام مورد انتظار محیط زیست در خصوص این مرکز است، گفت: با توجه به زمان بر بودن روند ایجاد تصفیه خانه، مقرر شده تا پایان سال 99، تصفیه خانه در این مرکز ایجاد شود.

فریدی در پایان خاطر نشان کرد: اگر تا پایان سال این تصفیه خانه ایجاد نشود، محیط زیست به عنوان ناظر بر قانون مدیریت پسماند ازشهرداری ها به دادگاه کارکنان دولت شکایت و موضوع را از مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز