برگزیده اخبار اجتماعی هفته؛

کشف سریعترین راه تشخیص کرونا/اعلام جزئیات وام ودیعه‌ی تهرانی‌ها/کربلا قرنطینه شد/‌ مقصر اصلی انفجار کلینیک سینا مشخص شد

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۲۳:۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۰۴۰۲۸۴
کشف سریعترین راه تشخیص کرونا/اعلام جزئیات وام ودیعه‌ی تهرانی‌ها/کربلا قرنطینه شد/‌ مقصر اصلی انفجار کلینیک سینا مشخص شد
کرونا در هفته گذشته هم همچنان در گوشه و کنار دنیا سرتیتر بسیاری از اخبار بود و گویا تمامی ندارد اما در همین گیر و دار اخبار بسیاری در حوزه اجتماعی منتشر شد با هم به مرور برخی از این اخبار خواهیم پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اهم اخبار اجتماعی هفته گذشته به شرح ذیل است:

همچنان کرونا

طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت در روز گذشته ۱۵ مردادماه شمار کرونایی های کشور به ۳۱۸ هزار و ۴۸۳ نفر و همچنین مجموعه قربانیان ایرانی این ویروس به ۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر رسیده است که از این تعداد ۲۷۴ هزار و ۹۳۲  نفر از مبتلایان بهبود یافته از بیمارستان ترخیص شدند.

کشف هفته: روش سریع تشخیص کرونا

دانشمندان مرکز تحقیقات پزشکی لیون فرانسه از دستگاهی ویژه استفاده می‌کنند که قطرات تنفسی افراد پس از بازدم را مورد سنجش قرار می‌دهد و می‌تواند در زمانی کوتاه ابتلای فرد به کرونا را تایید یا رد کند.

آمار هفته: مبتلایان به کرونا در آزمون ارشد

فاطمه زرین آمیز، سخنگوی سازمان سنجش درباره تعداد مبتلایان به کرونا در بین داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ گفت: تعداد مبتلایان ۸۵ نفر در کل کشور است.

قرنطینه هفته: کربلا

 استاندار شهر کربلا اعلام کرد: از پذیرش زائران در دهه اول ماه محرم به ویژه برای مناسبت تاسوعا و عاشورا خودداری می‌شود.

افتتاح هفته: مترو خط ۱۰

پیروز حناچی شهردار تهران از ارائه اوراق مشارکت به مبلغ هزار میلیارد برای مترو خبر داد و اعلام کرد خط ۱۰ مترو تهران به زودی افتتاح می‌شود.

مقصر هفته: اتصالی برقی کولر

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در توضیح علت قطعی حادثه کلینیک سینا گفت: آغاز حادثه ناشی از اتصالی برق کولر موجود در سقف کاذب پارکینگ مجموعه اعلام شده که منجر به آتش‌سوزی کولر و فروریختن سقف کاذب شده است.

هشدار هفته: کشف واکسن کرونا

 سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که ممکن است هرگز برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ هیچ واکسنی کشف نشود.

خبر خوب هفته: اجرا شدن وام ودیعه

خلیل محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: همه متقاضیانی که به منظور دریافت تسهیلات ودیعه مسکن، پیامک ارسال کرده اند، برای تکمیل اطلاعات خود به سامانه tem.mrud.ir  مراجعه کنند.

او یادآورشد: متقاضیان از ساعت ۱۱ صبح روزهای مشخص شده بر اساس آخرین رقم سمت راست کد ملی خود به این سامانه مراجعه کنند.

متخلفان هفته: پاساژ علاءالدین و پاساژ ارگ

 معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران اعلام کرد در بررسی‌های صورت گرفته پاساژ علاالدین و پاساژ ارگ که از اماکن صنفی پپر تردد هستند و بر اساس مشاهدات و بررسی‌های صورت گرفته پروتکل های بهداشتی را به درستی رعایت نکرده که این احتمال افزایش شیوع این بیماری را در مردم افزایش می‌دهد.

ممنوعیت هفته ترافیک جاده ها

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جزئیات محدودیت ترافیکی جاده هراز از روز چهارشنبه ۱۵ مرداد تا ۱۹ مرداد ۹۹ را اعلام کرد.

تردد وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ روزهای جمعه و شنبه بامداد روزهای بعد از رودهن به سمت آمل ممنوع بود و  تردد کامیون‌ها همچنان ممنوع است همچنین کامیونت ها و تریلرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ تا ۲ بامداد روز های پنج شنبه، جمعه و شنبه در محور هراز ممنوع است.

سیل هفته: گیلان

بارش شدید و سیل‌آسای باران در گیلان که در مدت بسیار کوتاهی اتفاق افتاد در بخش ابنیه فنی، راه‌های دسترسی و پل‌ها خساراتی نداشت اما طبق برآوردهای اولیه انجام شده سیل در گیلان، نشان می‌دهد بین 40 تا 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان دچار آسیب و خسارت شده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز