دوتا یکی کردن خودروهای سرقتی و تصادفی

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۵:۳۴:۰۴
کد خبر: ۱۰۴۲۰۱۸
دوتا یکی کردن خودروهای سرقتی و تصادفی
معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی تهران، از دستگیری سه سارق حرفه ای خودرو با کشف 10 فقره سرقت خبر داد و گفت: متهمان معترف شدند، خودروهای سرقتی را با خودروهای تصادفی دوتا یکی می کردیم و به خریداران می فروختیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ کارآگاه سید شمس الدین میرزکی، عنوان کرد: در اوایل تیرماه سال جاری شخصی برای دریافت پلاک خودرو به یکی از مراکز تعویض پلاک در تهران مراجعه می کند که پس از بررسی اصالت خودرو ماکسیما خریداری شده توسط وی مشخص می شود خودرو به لحاظ اصالت دارای اشکال است که بررسی موضوع به کارآگاهان اداره ششم پلیس آگاهی ارجاع شد.

معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران توضیح داد: مالک خودرو با حضور در اداره ششم به کارآگاهان گفت، برای خرید خودرو با مراجعه به سایت اینترنتی خرید و فروش کالا "دیوار" به یک آگهی خودرو ماکسیما با قیمت کمی پایینتر از عرف بازار روبرو شدم که طی تماس با فروشنده که خود را فربد 37 معرفی کرد، پس از توافق اولیه خودرو را از وی خریدم.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان اداره ششم در تحقیقات پلیسی بدست آوردند خودروی سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت از تهران دارد که سارقان به شیوه سند نمره کردن خودروی سرقتی را فروخته اند.

او ادامه داد: با بدست آمدن این اطلاعات، پرونده با عنوان سرقت خودرو تشکیل و برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران در اختیار کارآگاهان اداره دوم قرار گرفت.

این مقام پلیسی بیان کرد: کارآگاهان اداره دوم با بررسی پرونده و اظهارات شاکی با توجه به سرنخی که داشتند سراغ فروشنده فربد رفتند که با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی مشخص شد فربد یکی از مجرمان سابقه دار بوده که به اتفاق دو تن از همدستانش در حال ارتکاب جرم هستند.

سرهنگ میرزکی با اشاره به اینکه با هماهنگی های قضائی دستور دستگیری متهمان صادر شد، تصریح کرد: مخفیگاه فربد در یکی از شهرهای غربی کشور شناسایی شد و در اواسط تیرماه سال جاری طی چندین عملیات پلیسی فربد و همدستانش دستگیر و به اداره دوم پلیس آگاهی منتقل شدند.

معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه متهمان به 10 فقره سرقت خودرو اقرار کردند، گفت: متهمان اقرار کردند، خودروهای سرقتی را با خودروهای تصادفی دوتا یکی می کردیم و به خریداران می فروختیم.

این مقام انتظامی اضافه کرد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی موفق شدند 10 دستگاه خودروی سواری مسروقه را شناسایی و توقیف کنند.

او گفت: متهمان نیز با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم احتمالی دیگر در اختیار کارآگاهان اداره دوم قرار دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز