رئیس اورژانس تهران:

متوسط زمان خدمات رسانی در اورژانس۱۶دقیقه است/ ۵۰ هزار تماس روزانه با اورژانس در زمان شیوع کرونا / در مترو جایی برای اورژانس تعبیه نشده است

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۰۹:۳۰:۲۶
کد خبر: ۱۰۵۸۷۱۹
متوسط زمان خدمات رسانی در اورژانس۱۶دقیقه است/ ۵۰ هزار تماس روزانه با اورژانس در زمان شیوع کرونا / در مترو جایی برای اورژانس تعبیه نشده است
پیمان صابریان گفت: در صورت بروز مشکل یا حادثه در مترو، رسیدن به مصدوم دشوار است. برای مثال جای پارک برای موتور نیست. در مترو جایی برای اورژانس تعبیه نشده است البته برای متروهای تازه تاسیس مکان مشخصی لحاظ شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست خبری پیمان صابریان، رئیس اورژانس تهران امروز سه شنبه ۲۵ شهریور  به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد تاسیس اورژانس کشور برگزار شد.

افزایش ۲۵هزاری تماس های اورژانس در زمان کرونا

در ابتدای این نشست صابریان گفت: از اسفند ۹۸به دلیل شیوع کرونا شرایط متفاوت شده است. همین امر در انتقال بیماران ،فعالیت افراد و ....تاثیر داشت اما پرسنل اورژانس به فکر خدمت رسانی به مردم بودند حتی در زمان شیوع کرونا تماس روزانه با اورژانس ۲۵هزار تماس افزایش یافت.

او افزود: ۵ هزار ماموریت روزانه در ایام کرونایی ثبت شد. برخی افراد در قرنطینه نیز از خدمات دارو درمانی،اکسیژن درمانی و... از سوی اورژانس بهره مند شدند.

صابریان گفت: در سالهای اخیر کد ۲۴۷ (درمان طلایی برای سکته های قلبی) روزانه ۱۵ بار و کد ۷۲۴ (سکته مغزی) روزانه ۲۰ بار استفاده می شود.

 ۲۸ نفر از پرسنل این سازمان زمان کرونا دورکار بودند

رئیس اورژانس تهران تصریح کرد: هر فردی می داند که نگهداری از افراد معلول چقد هزینه بر است در کرونا روزانه ۵۰هزار تماس با اورژانس پاسخ داده شد این در حالی است که  ۲۸ نفر از پرسنل این سازمان در ایام کرونا دور کاربودند همچنین ۲۰ درصد خدمات انتقال بیماران کرونایی به بیمارستان را توسط اورژانس انجام شد. در یکسال گذشته رضایت مندی به اورژانس ۸۴/۲۵ بوده است.

ایجاد ۳۸پد بالگرد فعال در تهران

او افزود: ۳۸پد بالگرد فعال در تهران با کمک شهردار ایجاد شده است و زمان انتقال بیمار۱۵دقیقه است. ۲۳۰هزار فروند موتور آمبولانس ها در تهران فعال است که  در ۱۰دقیقه به بالین بیمار می رسند.

رئیس اورژانس تهران در زمینه ارتقا و بهره وری نیروی انسانی گفت: بهره وری از این نیروها در حال انجام است در جهان اولین فرد که به کنار مصدوم می رسد خدمات رسانی را انجام می دهد کوتاه شدن زمان خدمات رسانی ها مشکلات بهداشت و درمان را کاهش می دهد.

او درباره ایجاد فضای بالگرد گفت: هم اکنون ۳۸ پد بالگرد در تهران وجود دارد اما کافی نیست و این تعداد باید به ۵۴ عدد برسد و شرایط به گونه ای باشد که بتوان خدمات را در ترافیک هم ارائه کرد.

خدمت رسانی دو بالگرد به صورت روزانه در تهران

صابریان ادامه داد: در تهران دوبالگرد روزانه در حال خدمات رسانی هستند.به دلیل کاهش دید در شب کمتر از این مقوله استفاده می شود.

به گفته او مزاحمان تلفنی به دلیل فرهنگسازی کاهش یافته است .در سالهای اخیر ۳۰درصد تماس های تلفنی را مزاحمان تشکیل دادند. اما در ۲۴ساعت اخیر از ۱۶هزار تماس تعداد مزاحمان ۴۸۳تماس بوده است.

۲۵۶ نفر از کادر اورژانس به کرونا مبتلا شدند

صابریان گفت: ۱۰درصد پرسنل اورژانس یعنی تعداد ۲۵۶ نفر به کرونا مبتلا شدند و دو نفر از پرسنل نیز شهید شدند.

رئیس اورژانس تهران در خصوص معضلات پیش روی اورژانس در مترو بیان کرد: درباره خدمات رسانی در مترو افزود: در صورت بروز نارسایی و رسیدن به مصدوم در مترو کار دشوار است.برای مثال جای پارک برای موتور نیست.  در مترو جایی برای اورژانس دیده نشده است البته برای متروهای تازه تاسیس جایی لحاظ شده است.متوسط خدمات رسانی اورژانس زیر ۱۶ دقیقه است.

صابریان افزود: برخی افراد تحت پوشش بهزیستی شماره تلفن هایشان در اپلیکیشن اورژانس ثبت شده در اورژانس خدمات دریافت می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز