گزارش برنا در خصوص تخلف یک مرکز درمانی؛

حضور همراه بیمار در بخش کرونا!

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۰۶:۴۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۶۱۸۴۵
حضور همراه بیمار در بخش کرونا!
یکی از شهروندان قمی از الزام حضور همراهان بیماران در یکی از مراکز درمانی خبر داد، امری که از سوی متولیان امر تخلف محسوب می شود.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس گفته‌های مسئولان امر هم اکنون در موج سوم کرونا به سر می‌بریم. در این شرایط کادر درمان خسته از فعالیت‌ها و خدمات رسانی‌های تمام وقت هستند. از این رو اما برخی اقداماتی در مراکز درمانی دیده می شود که از یک سو نشان از کادر خسته درمان دارد و از سوی دیگر ناقض پروتکل های بهداشتی است.

 

در بخش درمان چه خبر است؟

بر اساس ادعای برخی افراد در یکی از بیمارستان‌های استان قم حضور همراه برای بیمار مبتلا به کرونا الزامی است. مرادی یکی از این افراد است او با بیان اینکه در حال حاضر همراه بیمار برادر کرونایی اش است، مدعی شد: چندی پیش برادرم به کرونا مبتلا شد که او را در بیمارستان بستری کردیم و از روز گذشته به بخش آی سی یو منتقل شده است. بر اساس سفارشات کادر درمان بنده به عنوان همراه برای ارائه خدمات بهتر در کنار برادرم در بخش کرونایی ها هستم و تنها در برخی ساعات شبانه روز برای استراحت و خوردن غذا به منزل می روم. چند روز قبل آمپول مالاریا به بیمار تزریق شد. هم اکنون در بخش آی سی یو است.

پس از شنیدن این گفته ها به سراغ مسئولین امر رفتیم تا کم و کیف این اقدام بیمارستان را برای رسیدگی به مبتلایان کرونا را مورد بررسی قرار دهیم.

انتقاد از حضور همراه برای فرد مبتلا به کرونا در مراکز درمانی

عباس آقازاده، رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در واکنش به برخی اخبار مبنی‌بر حضور همراه در بخش عفونی برای فرد مبتلا به کرونا به خبرنگار برنا گفت: وجود همراه در بخش کرونا با چه دلیل و منطقی صورت گرفته است. در این باره مسئولان امر پاسخگو باشند.

گروه‌های جهادی فعال هستند

کیانوش جهانپور، مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت درباره حضور همراه بیمار و حواشی خدمات‌رسانی‌ها به این بیماران به خبرنگار برنا گفت: این چنین نیست و هم اکنون گروه‌های جهادی در آنجا فعال هستند.

اشتباه در مراکز درمانی رخ داده است

 در ادامه سیما السادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت به خبرنگار برنا درباره الزام یک بیمارستان در قم به داشتن همراه برای بیمار کرونایی گفت: یکی از اشتباه‌ها این است که همراه بیمار از بیمار کرونایی مراقبت کند. این موضوع اشتباه است و نباید اتفاق بیفتد و این موضوع خاص نیز قابل پیگیری است.

لاری درباره وضعیت کرونا در کشور افزود: از هفته قبل ۲۰ درصد افزایش بستری داشتیم. یک علت این است که شاید مردم دیر مراجعه می‌کنند. این موضوع باعث شده که در حال حاضر بیماران بدحال‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

//انتهای پیام: 1

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز