برگزیده اخبار اجتماعی هفته؛

ورود تهران به موج سوم کرونا/ رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران هم کرونا گرفت/ افزایش مرخصی سربازان/کارخانه لبنیاتی میهن در آتش سوخت

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۲۳:۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۰۶۳۱۲۴
هفته گذشته همراه بود با اتفاقات تلخ و شیرین که به اتفاق مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بخشی از اتفاقات مهم حوزه اجتماعی به شرح زیر است:

بازم کرونا

طبق آخرین آماری که سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت دیروز ارائه داد، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 365 هزار و 846 نفر رسید و همچنین مجموع جان باختگان این بیماری به 24 هزار و 840 نفر رسید.

لاری تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون 432 هزار و 798 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

تمدید هفته: استخدام دستگاه های اجرایی

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: با توجه به اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال 1399 و مراجعات انبوه متقاضیان برای مشاهده کارنامه، تعدادی از متقاضیان به دلیل بار شدید مراجعات به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور موفق به ثبت نام در آزمون مذکور نشدند؛ لذا به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای این دسته از متقاضیان، ترتیبی اتخاذ گردیده است که از تاریخ 99/07/01 لغایت 99/07/04 بتوانند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند.

جابجایی هفته: ساعت رسمی

ساعت رسمی کشور ساعت 24 یکشنبه شب 30 شهریور ماه یک ساعت به عقب بازگشت.

قانون تغییر ساعت رسمی ایران مصوب سال 1386، قانونی است که به موجب آن ساعت رسمی ایران هر سال در ساعت 24 روز اول فروردین ماه یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در ساعت 24 روز سی‌ام شهریور ماه به حالت قبلی برگردانده می‌شود و این کار به منظور استفاده بیشتر از روشنایی روز صورت می‌گیرد.

لغو هفته: اعزام موکب به کشور عراق

ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام کرد: با توجه به اعلام رسمی مجدد دولت عراق و صدور مصوبات و شیوه نامه‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، امکان اعزام و انتقال هرگونه موکب به کشور عراق در مراسم اربعین سال جاری کاملاً منتفی است.

بحران هفته: موج سوم کرونا در تهران

علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: شرایط تهران کاملا قرمز است و آمار حاکی از آن است که تهران وارد موج سوم شده است.

زالی با اشاره به اینکه فاصله بین موج دو و سه کووید 19، کوتاه بود گفت: در پایان موج اول، زمان بُرد تا به موج دوم رسیدیم، اما با بررسی آمار افزایشی روز‌های اخیر، طبیعتا این موج، گذرا تلقی نمی‌شود و ساختار افزایش آماری، در تطابق با شکل گیری موج سوم در تهران است.

نتیجه هفته: کنکور سراسری

اسامی نفرات برتر آزمون سراسری سال99 در 5 گروه آزمایشی در تاریخ 30شهریور منتشر شد.

همچنین دفترچه انتخاب رشته مجازین کنکور 99 روز سه شنبه 1 مهرماه منتشر شد و انتخاب رشته مجازین کنکور از روز گذشته چهارشنبه دوم مهر آغاز می‌شود و تا روز شنبه پنجم این ماه ادامه دارد.

کرونایی هفته: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران

حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، با انتشار پستی در فضای مجازی، از ابتلای محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران به کرونا خبر داد.

پرواز هفته: تهران_ استانبول

سفر های هوایی از مبدا ایران به ترکیه پس از کش و قوس های فراوان و چندین بار لغو شدن بالاخره در روز 30شهریور ماه از سر گرفته شد و در حال حاضر پرواز های مستقیم تهران _ استانبول توسط هواپیمایی ترکیش برقرار است.

جنجال هفته: فوت معلم کرونایی

رئیس اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به خبرهای ضد و نقیض منتشر شده در مورد فوت معلم کرمانی به دلیل ابتلا به کرونا در یکی از مدارس این استان گفت: این فرد بازنشسته بوده و امسال در مدرسه حضور نداشته است.

افزایش هفته: مرخصی سربازان

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش زمان مرخصی سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح اظهار کرد: مدت مرخصی سربازان همانند کارکنان پایور شده است.

او افزود: به سربازان وظیفه ماهی 2.5 روز مرخصی تعلق می‌گیرد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: به سربازانی که در مناطق محروم و بد آب و هوا خدمت می‌کنند در سال تا 45 روز مرخصی تعلق می‌گیرد.

امیر رحیمی پور ادامه داد: به سربازان وظیفه‌ای که در مناطق عادی خدمت می‌کنند در سال 30 روز مرخصی تعلق می‌گیرد.

ممنوعیت هفته: تردد در هراز

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه مازندران در وضع قرمز کرونایی قرار دارد و نباید سفر‌های غیرضروری به این استان صورت گیرد و رفت و آمد همه تریلر‌ها ،کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 تا 24 روز گذشته ممنوع شد.

او گفت: این ممنوعیت ترافیکی همچنین از ساعت 6 تا 24 روز‌های پنجشنبه و جمعه اعمال می‌شود.

رییس پلیس راه مازندران افزود: آمدوشد موتور سیکلت از ساعت 12 امروز تا ساعت 6 روز شنبه پنجم مهر از جاده‌های کرج - چالوس، هراز و بالعکس ممنوع است.

آتش هفته: کارخانه میهن

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی سه شنبه شب 1 مهرماه از آتش سوزی گسترده درکارخانه لبنیاتی میهن اسلام شهر خبر داد.

او گفت: بیش از 60 ماشین آتش نشانی به محل اعزام شدند و خوشبختانه این اتفاق هیچ مصدوم و تلفاتی نداشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز