مصونیت در برابر کرونا با زدن عینک

۱۳۹۹/۰۷/۰۴ - ۱۸:۳۷:۳۴
کد خبر: ۱۰۶۳۷۲۸
مصونیت در برابر کرونا با زدن عینک
بر اساس مطالعات انجام شده در چین زدن عینک در برابر انتقال بیماری کووید-19 از افراد محافظت می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ به نقل از آی ای، همانطور که بسیاری از استفاده کنندگان از عینک گواهی می‌دهند، بیماری کرونا یک چالش بسیار خاص برای آنها با خود به همراه آورده است و آن، بخار گرفتن عینک ها هنگام استفاده از ماسک و تنفس درون آن است.

اما یک مطالعه جدید که توسط محققان چینی انجام شده است، نشان می دهد که استفاده از عینک به رغم سختی هایی که دارد در این ایام می تواند یک مزیت بزرگ نسبت به دیگران باشد، چرا که عینک می تواند از افراد در مقابل انتقال کووید-19 محافظت کند!

این مطالعه می گوید که استفاده از عینک برای بیش از 8 ساعت در روز ممکن است به محافظت در برابر انتقال "سندرم تنفسی حاد کرونا ویروس 2"(SARS-CoV-2) کمک کند.

این مطالعه که در مجله JAMA Ophthalmology منتشر شده است، تحلیلی از اینکه آیا بین استفاده از عینک و خطر ابتلا به کووید-19 ارتباطی وجود دارد، ارائه داده است.

کروناویروس جدید با نام علمی "SARS-CoV-2" ویروس بسیار مسری و عفونی است که عامل بیماری کووید-19 شناخته می شود و مشخص شده است که از طریق قطرات تنفسی که به بینی، دهان و چشم می رسند، منتقل می شود.

در چین بیش از 80 درصد از مردم مبتلا به نزدیک بینی هستند که یک اختلال بینایی است و به عنوان کوته بینی نیز شناخته می شود. این بیماری موجب تار دیدن اشیای دور می شود و به طور معمول با زدن یک عینک طبی اصلاح می شود. از طرفی از زمان ظهور کووید-19 در چین، مشاهده شده است که تعداد بیماران کرونایی که در بیمارستان بستری شده اند، در مقایسه با سایر کشورها بسیار کمتر است که یکی از دلایل آن می تواند به دلیل استفاده جمعیت کثیری از مردم چین از عینک باشد.

این مطالعه در مجموع 276 بیمار مبتلا به کووید-19 را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است که همه آنها از 27 ژانویه تا 13 مارس 2020 در بیمارستان سوئیژو زنگدو چین بستری شده اند.

در این تحقیق میانگین سنی شرکت کنندگان 51 سال بود که حدود 56 درصد آنها مرد بودند. تقریباً 5 درصد بیماران در این مطالعه به نسخه شدیدی از کووید-19 مبتلا بودند.

محققان افرادی را که بیش از 8 ساعت در روز عینک می زدند، به عنوان استفاده کنندگان عادی در نظر گرفتند که به طور معمول عینک خود را در فضای باز و در موقعیت های اجتماعی روی چشم دارند.

مشاهدات محققان نشان داد که در سوئیژوی چین، نسبت جمعیتی که نزدیک بینی دارند و از عینک استفاده می کنند (31.5 درصد) بسیار بیشتر از بیماران بستری شده بر اثر ابتلا به کووید-19 است که نزدیک بینی دارند (5.8٪).

این نشان می دهد کسانی که از عینک استفاده می کنند ممکن است تا حدی در برابر انتقال کووید-19 محافظت شوند و حتی ممکن است 5 برابر کمتر از کسانی که از عینک استفاده نمی کنند، در معرض خطر آلودگی باشند.

محققان به این واقعیت اشاره می کنند که شواهد نشان می دهد افرادی که عینک نمی زنند در هر ساعت حدود ده بار چشم های خود را لمس می کنند. بنابراین استفاده از عینک ممکن است افراد را از لمس چشمانشان دور کند و این امر منجر به کاهش احتمال انتقال ویروس از طریق چشم می شود.

البته که رعایت توصیه های معمول که شامل شستن مرتب دست ها، زدن ماسک و لمس نکردن سایر قسمت های صورت است، هنوز برای همه افراد بسیار حیاتی است.

نظر شما