مشارکت زنان استان سمنان در اهدای خون افزایش یافت

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۱:۳۴:۵۲
کد خبر: ۱۰۶۴۷۲۶
مشارکت زنان استان سمنان در اهدای خون افزایش یافت
مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: اهدای خون زنان در استان ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱.۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ وحید بغدادی، مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: ۶ ماهه نخست امسال زنان استان سمنان مشارکت ۶.۲ درصدی در اهدای خون داشتند و انتظار می‌رود مشارکت در کار خداپسندانه اهدای خون در بین زنان بیش از پیش افزایش یاید.

او ادامه داد: زنان در زمان جنگ تحمیلی بیشترین مشارکت در اهدای خون را داشتند، اما به مرور میزان مشارکت زنان کمرنگ شد و باید با کمک رسانه فرهنگ اهدای خون در بین زنان نهادینه شود.

بغدادی تصریح کرد: ۶ ماه نخست امسال اهدای خون در استان سمنان با وجود شیوع کرونا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش  ۳.۲ داشت و این نشان از عملکرد و تاثیر خوب رسانه ها در فرهنگ‌سازی است.

او یادآور شد: نیاز به خون یک نیاز همیشگی است و به منزله اهدای زندگی به فرد نیازمند تلقی می‌شود که ثواب این کار خداپسندانه در پیشگاه خداوند محفوظ است و انتظار می‌رود آحاد جامعه در کار خیر اهدای خون مشارکت کنند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان اضافه کرد: مردم با آغاز فصل سرما و احتمال اوج گیری کرونا، اهدای خون را فراموش نکنند به فکر نیازمندان خون باشند.

او اظهار داشت: اداره کل انتقال خون استان سمنان تضمین می‌دهد در فضای مربوط به اهدا خون در استان نکات بهداشتی و ایمنی رعایت می‌شود تا مردم نگرانی از بابت انتقال ویروس کرونا در این محیط نداشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان تصریح کرد: چهار پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار پذیرای اهداکنندگان خون است.

او تاکید کرد: شهروندان اهدای خون را فراموش نکنند و بدانند خون اهدایی به افراد نیازمند در عمل های جراحی، درمان مجروحان تصادف، زایمان، برای تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او یادآور شد: پزشکان معالج در بیمارستان‌ها از طریق بانک خون بیمارستان از انتقال خون در خواست پلاسما می کنند و مراکز انتقال خون نیز پلاسمای تهیه شده را به بیمارستان‌ها تحویل می دهند.

مدیر کل انتقال خون استان سمنان گفت: افراد گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال می‌توانند برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر استان مراجعه کنند.

نظر شما