مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت‌ و درمان:

هزینه پلاسمافرز در درمان کرونا جزو پروتکل نیست/ توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۲۳:۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۰۶۵۱۶۲
هزینه پلاسمافرز در درمان کرونا جزو پروتکل نیست/ توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها
کیانوش جهانپور از واردات واکسن آنفلوآنزا طی روزهای آینده و توزیع داروخانه‌ای آن خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ با وجود تمهیدات متعدد درمان کرونا اما دغدغه مالی برای مبتلایان و خانواده‌هایشان که علائم شدید دارند دردسرساز است. هرچند بر اساس تمهیدات ویژه بخشی از خدمات‌رسانی‌ها در پروتکل قرار گرفته است، اما هزینه‌های آن گران است.

کیانوش جهانپور، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان درباره هزینه‌های درمان کرونا، در قالب پلاسما فرز به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: پلاسمافرز جزو پروتکل درمان کرونا نیست. این مقوله جزو طرح‌های تحقیقاتی است. پلاسما فرز و هزینه فیلتر آن از بیمار اخذ می‌شود، چون در پروتکل نیست.

او افزود: هنوز هزینه هموپرفیوژن برای بیماران کرونا در پروتکل قرار نگرفته و طبیعتا به‌دلیل فیتلرهای مورد نیاز هزینه آن، از بیماران در مراکز درمانی اخذ می‌شود. مگر اینکه مراکزی به شکل طرح تحقیقاتی و پژوهشی این خدمات را انجام دهند و هزینه آن را مراکز مربوطه پرداخت می‌کنند.

 جهانپور تصریح‌کرد: پلاسما فرز جزو موارد خارج از بیمه است.

 آخرین وضعیت توزیع واکسن آنفلوآنزا

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان درباره آخرین وضعیت واکسن آنفلوآنزا گفت: یک میلیون و 300 هزار واکسن در شرایط بهداشتی کشور توزیع شده و صرفا برای کادر سلامت و گروه‌های پرخطر همچون زنان باردار و بیماران خاص تعلق می‌گیرد. درضمن در این مرحله توزیع واکسن به بیماران صعب‌العلاج و سایر گروه‌ها تعلق نمی‌گیرد.

جهانپور از واردات محموله‌های واکسن آنفلوآنزا در روزهای آتی خبر داد و افزود: این واکسن در زنجیره توزیع داروخانه‌ای قرار می‌گیرد و از آن طریق می‌توان واکسن را تهیه کرد. باید دانست که فرد مبتلا به دیابت، فشار خون و ... جزو بیماران صعب‌العلاج نیستند.

به گفته او در مرحله نخست توزیع واکسن آنفلوآنزا فقط شامل بیماران خاص، زنان باردار و کارکنان سلامت در مراکز بهداشتی می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان در پایان بیان کرد: واکسن آنفلوآنزا به‌زودی در داروخانه‌های سراسر کشور توزیع می‌شود.

انتهای پیام: 3

نظر شما