رعایت فاصله گذاری اجتماعی جدی گرفته شود

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۴:۰۱:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۱۱۴۴
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در وضعیت قرمز کرونایی گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی هنوز از سوی بسیاری از مردم جدی گرفته نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عباس آقازاده مسرور، رئیس مجمع عمومی با بیان اینکه رفتارهای اجتماعی نادرست باعث افزایش مبتلایان به کرونا و مراجعان به بخش‌های ویژه می‌شود، اظهار کرد: به جای اینکه سوله‌ها و ورزشگاه‌ها را به تخت‌های بیمارستانی تجهیز کرد باید در زمینه فاصله‌گذاری اجتماعی اقدامات موثر انجام داد.

او افزود: باید در زمینه فاصله‌گذاری اجتماعی اقدامات اساسی انجام داد اما تاکنون این امر چندان جدی گرفته نشده است.

او ادامه داد: کرونا یک بیماری تنفسی است و از طریق ارتباطات افراد با یکدیگر منتقل می‌شود، طبیعتا با قطع ارتباطات ؛ زنجیره انتقال ویروس نیز شکسته می‌شود.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه رفتارهای اجتماعی باعث افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و مراجعان به بخش‌های ویژه می‌شود، گفت: به جای اینکه این سوله‌ها و ورزشگاه‌ها را به تخت‌های بیمارستانی تجهیز کرده و مردم را به سمت سوله‌های بحران و هدایت بیمارستان‌های صحرایی سوق داد، باید در زمینه فاصله‌گذاری اجتماعی اقدامات موثر انجام شود.

آقازاده تصریح کرد: این روزها تاکید بر اجرای صحیح فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت عمومی است؛ همچنین تعطیلی بسیاری از ادارات، آرایشگاه‌ها، کافه‌ها و سایر اماکنی که در وضعیت کنونی باز بودنشان ضروری نیست؛ الزامی شده است.

او درباره استفاده از ظرفیت سوله‌های بحران و دیگر مراکز پیش بینی شده برای درمان بیماران کرونایی گفت: سوله‌ها، ورزشگاه‌ها و ... را می‌توان به عنوان نقاهتگاه استفاده کرد، چون در این اماکن نمی‌توان ICU دایر کرد.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی افزود: باید به فکر مراکز جایگزین در بخش درمان و نقاهتگاه‌ها باشیم؛ اما درباره فعالیت بسیاری از پیشه‌ها باید اقدامات اساسی انجام شود.

آقازاده خاطرنشان کرد: باید ستاد ملی مبارزه با کرونا دستور بستن راه‌های منتهی به شمال کشور را صادر کند تا حلقه ادامه و گسترش ویروس کرونا قطع شودو  تا این اتفاق رخ ندهد؛ مابقی حرف‌ها بی‌پایه است. این اقدام از ساختن و تجهیز سوله با ارزش‌تر است.

نظر شما