سخنگوی سازمان غذا و دارو:

طراحی سامانه برای دریافت کنندگان انسولین/ میزان دریافت انسولین برای دیابتی‌ها ثبت می‌شود/ کمبودها در زمینه دریافت انسولین برطرف می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۱۴:۵۱:۳۵
کد خبر: ۱۰۷۵۲۵۳
طراحی سامانه برای دریافت کنندگان انسولین/ میزان دریافت انسولین  برای دیابتی‌ها ثبت می‌شود/ کمبودها در زمینه دریافت انسولین برطرف می‌شود
کیانوش جهانپور درباره میزان انسولین تحویل داده شده به بیماران گفت: تحویل انسولین بر اساس دستور پزشک و نیاز فرد صورت می‌گیرد. سامانه‌ای در این باره فراهم شده و مشخص است که فرد چه تعداد انسولین ماهانه دریافت کرده است.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کیانوش جهانپور، مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان در ارتباط تلویزیونی با شبکه خبر گفت: کلیه افراد دیابتی در سامانه‌ها احزار هویت ثبت نام شده و سهمیه انسولین دریافت می‌کنند.

او تاکید کرد: شیب قیمتی بالا درباره انسولین داریم و همیشه برخی افراد سودجویی به دلیل دسترسی آسان به این کالا نسبت به قاچاق آن به کشور‌های همسایه اقدام می کنند. هدف از طراحی این سامانه دسترسی فرد دیابتی به انسولین و مقدار نیازش به آن است.  محدودیت‌ها در دسترسی به پین انسولین کاهش می‌یابد.

جهانپور با بیان اینکه کمبود در زمینه انسولین قلمی در کشور وجود دارد، افزود: کمبود برخی از انواع انسولین قلمی با توجه به تحریم ها و تخصیص ارز  و تبادلات بانکی وجود دارد. چند روزی است که انسولین قلمی محدود در اختیار بیماران قرار گرفته است. هرچند در  روزهای آینده این محدودیت برطرف می‌شود.

 به گفته این مقام مسئول ثبت کارت ملی بیماران دریافت کننده انسولین باعث می‌شود تا  اطلاعات افراد قابل دسترسی باشد.

جهانپور درباره میزان انسولین تحویل داده شده به بیماران گفت: تحویل انسولین مطابق دستور پزشک و نیاز فرد است. سامانه‌ای در این باره فراهم شده و مشخص است که فرد چه تعداد انسولین تهیه کرده و مشکلی درباره کم و کیف اخذ انسولین بیماران دیابتی وجود ندارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز