زمان تزریق اولین واکسن کرونا مشخص شد

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۸:۳۵:۳۲
کد خبر: ۱۰۷۸۴۵۶
زمان تزریق اولین واکسن کرونا مشخص شد
واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد که در مراحل پیشرفته آزمایشی قرار دارد، در سالمندان نیز به همان اندازه افراد جوان پاسخ ایمنی ایجاد می‌کند و ترتیب امیدها برای دستیابی به یک واکسن موثر افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شرکت بریتانیایی آسترا-زنکا که واکسن کرونای ساخته‌شده بوسیله دانشگاه آکسفورد را در دست تولید دارد، روز دوشنبه ۲۶ اکتبر (۵ آبان) اعلام کرد این واکسن همچنین عوارض جانبی کمتری در سالمندان ایجاد کرده است.

دسترسی به یک واکسن موثر می‌تواند در نقش تعیین‌کننده‌ای در مبارزه با کروناویروس جدید که تا به حال باعث مرگ بیش از ۱.۱۵ میلیون نفر شده، اقتصاد جهانی را در ابعاد وسیعی به تعطیلی کشانده و زندگی طبیعی میلیارد نفر را مختل کرده است، داشته باشد.

سخنگوی شرکت آسترا-زنکا گفت: «خوشبختانه پاسخ‌های ایمنی‌زایی در میان سالمندان و بزرگسالان جوانترمشابه بود و میزان بروز عوارض جانبی در سالمندان که دچار بیماری شدیدتر کووید-۱۹ می‌شوند، پایین‌تر بود.»

این سخنگو با اشاره به نام فنی این واکسن گفت: «این نتایج به مجموعه شواهد درباره بی‌خطر بودن و ایمنی‌زایی واکسن AZD1222 افزوده می‌شوند.»

انتظار می‌رود واکسن آکسفورد/آسترا-زنکا یکی از نخستین واکسن‌های کرونای ساخت شرکت‌های بزرگ است که به همراه واکسن ساخت شرکت‌های فایزر و بیوان‌تک مجوز سازمان‌های ناظر را به دست آورند.

واکسن آکسفورد با نام AZD1222 یا ChAdOx1 nCoV-19 از یک ویروس ناقل برای انتقال ژن‌های کروناویروس استفاده می‌کند که شکل ضعیف‌شده یک ویروس سرماخوردگی مربوط به شامپانزه‌ها است.

این ویروس طوری تغییر ژنتیکی داده شده است که حاوی توالی ژنتیکی پروتئین‌های گل‌میخی باشد که کروناویروس برای ورود به سلول‌های انسان از آنها استفاده می‌کند. امید این است که دستگاه ایمنی با شناخت این پروتئین در صورت ورود کروناویروس به بدن به آن حمله کند.

قرار است نتایج زدن این واکسن به سالمندان به زودری در یک ژورنال بالینی منتشر شود.

آسترا-زنکا با شرکت‌ها و دولت‌ها در سراسر جهان برای تولید و عرضه این واکسن قرارداد بسته است.

کارآزمایی این واکسن که به علت بروز عارضه جانبی وخیم در یکی از شرکت‌کنندگان در بریتانیا متوقف شده بود، از روز جمعه دوباره آغاز شده است.

از طرف دیگر روزنامه سان روز دوشنبه  گزارش کرد که به کارکنان یک بیمارستان بزرگ در لندن گفته شده است که آماده دریافت نخستین واکسن‌های آکسفورد/آسترازنکا در هفته‌ای که از ۲ نوامبر (۱۲ آبان) شروع می‌شود، باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز