سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا:

تردد در ساعت ۲۱ تا ۴ با ۲۰۰ هزار تومان جریمه همراه است/ استفاده از سیستم هوشمند برای ممنوعیت تردد افراد کرونا مثبت در سطح شهر

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۰۷:۴۰:۰۱
کد خبر: ۱۰۹۱۴۱۰
تردد در ساعت ۲۱ تا ۴ با ۲۰۰ هزار تومان جریمه همراه است/ استفاده از سیستم هوشمند برای ممنوعیت تردد افراد کرونا مثبت در سطح شهر
علیرضا رییسی گفت: استفاده از یک سیستم هوشمند در دستور کار قرار گرفت که از ورود افراد کرونا مثبت در تجمعات در اماکن مقدس، پاساژها و وسایل حمل و نقل عمومی جلوگیری شود.

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس  کرونا شب گذشته در شبکه خبر گفت: بنده به عنوان شخصی که وزارت بهداشت فعال است از فعالیت مردم و همکاری آنها تقدیری و تشکر دارد. علاوه بر بازدیدهای میدانی و اخبار واصله از دانشگاه‌ها اقدامات مناسب انجام شده و امیدوایم این طرح با موفقیت به اتمام برسد.

او افزود: در ستاد مباحث مختلف مطرح و موافقت شد که از 9 شب تا 4 صبح عدم ترددها مطرح شود  و رییس جمهور هم دستور داد تا قرارگاه نیز پیشنهادات را بررسی کرده  و در جلسات آتی ماحصل بررسی پیشنهادات در ستاد ملی مطرح شود.

رییسی افزود: استفاده از یک سیستم هوشمند در دستور کار قرار گرفت که از ورود افراد کرونا مثبت در تجمعات در اماکن مقدس، پاساژها  و وسایل حمل و نقل عمومی جلوگیری شود.

 او تاکید کرد: عدم تردد از 9 شب تا 4 صبح روز گذشته مصوب شده است. این مقوله باعث بروز مشکلات برای افراد فعال در شیفت شب است.

این مقام مسئول درباره اطلاع رسانی درباره عدم تردد های در ساعت 21 تا 4 ازهفته گذشته کلیت مصوب شده و بر سر جزییات به بررسی پرداختیم. اختلاف نظرها درباره شیفت شب ها است.

او تصریح کرد: بنده به عنوان سخنگوی ستاد هفته گذشته ممنوعیت تردد شبانگاهی از یکم آذر اعلام و تردد های با جریمه 200هزار تومان همراه است. اگر دوربین های شماره ای را یادداشت کنند 200هزار تومان جریمه دارد.

 او درباره فعالیت برخی از مشاغل  و ترددها در شب‌های برای مشاغل گروه یک گفت: در کشور دچار یک بحران هستیم. باید به شکل کامل به این قضیه توجه شود. در وضعیتی هستیم که هیچ یک از اعضای ستاد ملی و مسئولان خود خواسته نمی‌توانند محدودیت اعمال کنند. اصولا وقتی محدودیت ایجاد می‌شود که دیگر چاره ای نیست. انتظار می‌رود در دو هفته ایجاد محدودیت‌ها نواقصی ایجاد می‌شود.

رییسی افزود: افراد فعال در شیفت شب یا کادر درمان مشکلات ترددشان در شب ها برطرف می‌شود.

به گفته او  ای کاهش افراد فعال در سوپرمارکت‌ها هم ساعت 21 مغازه را می‌بستند تا مشتریان نیز خریدها را قبل از ساعت مذکور انجام دهند.

این مقام مسئول تاکید کرد: افراد بعد از ساعت 21 بهتر است با تاکسی تردد  کند. باید به شکل شدید کنترل کنیم. از روز اول اجرای طرح برخی از سوپر مارکت‌ها در ساعت 20 تعطیل کرده‌اند. برای مثال درمانگاه‌ها یا داروخانه‌های شبانه روزی باز است. ما به عنوان شهروندان باید بیاموزیم که قبل از ساعت 20 خریدهایمان را انجام دهیم. یادمان باشد که برخی از مشاغل کلا تعطیل هستند.

معاون وزیر بهداشت گفت: این محدودیت‌ها دو هفته‌ای است و بی‌شک این مقوله در روند کرونا تاثیر گذار است. در 43شهر از 5 آبان چنین محدودیتی اعمال شده از این شهرها 40 شهر سیر نزولی داشته است. این امر نشان دهنده موثر بودن طرح است. همچنین در 160 شهر ما که در هشدار سه هستند  و 53 میلیون جمعیت دارد. پس بااین تفاسیر جمعیت قابل توجهی در وضعیت هشدار قرار دارند.  افراد بی توجه به قوانین به دیگر افراد ظلم می‌کنند.

او تصریح کرد: ساز و کاری برای اعمال پلاک به فرمانداری‌های وجود ندارد.

رییسی تاکید کرد: باتوجه به تجربیات در کشور و سطح دنیا با اعمال محدودیت‌ها بی شک بعد از دو هفته با کاهش روند بیماری در کشور مواجه خواهیم بود. برای مثال وقتی در یک شهر اعمال  قرمز کردیم که برخی از شهرها 20 بیمار در 100هزار نفر دارند. انتظار ایجاد روند کاهشی در بین مبتلایان است. محدودیت تنها راه نیست. این در حالی است که در شهر که پروتکل رعایت نشده میزان مبتلایان روند افزایشی داشته است.هم اکنون کادردرمان خسته و فرسوده  و مجبور به اعمال محدودیت ها هستیم.

او با اشاره به اهمیت تست بیشتر و بیماریابی بیشتر گفت: به این شکل  ما می‌توانیم افراد بیمار را در خانه نگهداریم و افراد سالم می‌توانند وارد جامعه شوند و فعالیتشان را انجام دهند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به تولید کیت رپیت توسط شرکت‌های دانش بنیان در کشور با هدایت و حمایت ستاد اجرایی امام (ره) گفت: شرکت‌های تولید داخل امروز روزانه ۱۰۰ هزار تست رپید و سریع دارند تولید می‌کنند و تست‌های پی سی آر را هم از ۲۲ هزار به ۴۰ هزار مورد روزانه رسانده ایم که بسیار به ما در شناسایی و کنترل بیماران بدون علامت کمک می‌کند.

او با اشاره به شروع و اجرای طرح محله محور هم افزود: یکی از برنامه‌های ما محافظت از افراد آسیب پذیر با قرنطینه معکوس است یعنی ما تلاش می‌کنیم شرایطی را به نحوی برای این افراد ایجاد کنیم که بیمار نشوند. برای مثال  در پی  تهیه مایحتاج ضروری آن‌ها و تحویل در منازلشان هستیم.

//انتهای پیام:5

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز