گزارش؛

هشدار پلیس فتا در خصوص خرید و فروش دارو در فضای مجازی /اعترافات مجرمین و مالباختگان + فیلم

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۰۵:۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۰۹۱۴۴۴
هشدار پلیس فتا در خصوص خرید و فروش دارو در فضای مجازی /اعترافات مجرمین و مالباختگان + فیلم
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری فروشندگان غیرمجاز داروهای کرونایی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش برنا؛ به دنبال شیوع گسترده بیماری کرونا در کشور و وجود برخی محدودیت ها در توزیع دارو، شهروندان با اعتماد به برخی سودجویان حاضر در فضای مجازی اقدام به خریدهای مجازی در این حوز ه کرده و علاوه بر از دست رفتن دارایی خود احتمال دارد که داروهای معیوب در اختیار آن ها قرار گیرد و حتی موجب مرگ آن ها شود. اقدامی مجرمانه که نشان می دهد متخلفین مرزهای انسانیت را نیز پشت سر گذاشته و از هر موقعیتی برای سودجویی سواستفاده می کنند.

خرید و فروش دارو در فضای مجازی ممنوع است

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: هر گونه خرید و فروش دارو در فضای مجازی ممنوع است. افرادی که در فضای مجازی مدعی داشتن داروهای خاص برای درمان کرونا هستند و سایر داروها را تبلیغ می کنند تحت تعقیب پلیس فتا قرار خواهند گرفت.

او افزود: باید توجه داشت که علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند. بسیاری از این افراد اصلا دارویی در اختیار ندارند. این افراد با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می کنند و مدعی داشتن داروهای نادر هستند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: این افراد پس از دریافت وجه، هیچ خدمات و دارویی ارائه نمی دهند. تاکنون چندین نفر در این راستا دستگیر شدند و پرونده آن ها به مراجع قضایی ارسال شده است.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: دسته دیگری از متخلفین نیز دستگیر شده اند که در این بستر اقدام به توزیع داروهای تقلبی و تاریخ گذشته می کنند، که عملا با جان و سلامت مردم بازی می کنند.خط قرمز ما سلامتی مردم است و هر شخصی که در این حوزه مرتکب تخلف و جرم شود به صورت جدی مورد پیگرد پلیس فتا قرار خواهد گرفت.

سرهنگ معظمی گودرزی با تشریح این موارد اظهار کرد: بعضا نیز مشاهده می شود که برچسب روی دارو مخدوش می شود و آن را به عنوان داروی به روز در فضای مجازی توزیع می کنند که عامل این اقدام نیز دستگیر شد. این موارد علاوه بر اینکه کاربرد درمانی ندارد بلکه جان بیمار را نیز به خطر می اندازد.

اطلاعی از تاریخ انقضا داروها ندارم

در همین راستا یکی از متهمین عرضه داروهای غیرمجاز در اظهاراتی بیان می کند که هیچ اطلاعی از سلامت داروها ندارد و در ادامه می گوید: من در فضای مجازی از دارندگان دارو، دارو را خریداری می کردم و به افرادی که به دارو نیاز داشتند، این داروها را می فروختم. من یک واسطه بودم و داروهای کرونایی نیز به شهروندان می فروختم. توسط پلیس فتا به علت اینکه نحوه توزیع من خارج از چارچوب بوده است دستگیر شدم و اطلاعی از تاریخ انقضا و سلامت داروها ندارم. من از شرایط نگهداری داروها خبر ندارم.

نه دارویی نه درمانی

یکی از مالباختگان این پرونده گفت: در راستای تهیه داروی رمدسیور برای درمان یکی از آشنایان که مبتلا به کرونا شده بود، مجبور شدیم تا به این فرد اعتماد کنیم. این فرد به ما قول داد تا به ازای دریافت 18 میلیون تومان این دارو را به ما تحویل می دهد. قیمتی که او اعلام کرده بود از سایر افراد فروشنده در فضای مجازی پایین تر بود.

او افزود: ما برای دو عدد آمپول به این شخص پول دادیم اما نه آمپولی به دست ما رسید و نه مریض ما جان سالم به در برد و متاسفانه جان خود را از دست داد.//انتهای پیام: 5

نظر شما