معاون پژوهش و فناوری:

آماده تشکیل دانشگاه های معین در استان ها هستیم

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۰۹:۲۰:۱۶
کد خبر: ۱۰۹۲۰۹۵
نشست رؤسای دانشگاههای معین با حضور غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم برگزار شد.

به گزارش برنا؛ غلامحسین  رحیمی، معاون  پژوهش و فناوری وزارت علوم در نشست رؤسای دانشگاههای معین گفت:  طرح آمایش در سال 95 ابلاغ شد. طرح آمایش حاوی 8 زیر طرح در قالب منطقه ای است که از سال 97 بررسی های جامع در این زمینه انجام شده است. نظام حکمرانی آموزش عالی در این زمینه ایجاد شد.

او افزود: وزارت علوم در دو سال اخیر به آماده سازی  مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی می پردازند. به شکل منسجم و کارشناسی اقدامات انجام و دو طرح منطقه بندی شده است. باید در شرایط فعلی منطقه را در مقیاس استانی پیاده کرد.

رحیمی تاکید کرد: طرح منطقه بندی اصلاح شده و طرح استانی به وجود آمده است. در این طرح تاکید وزارت علوم بر مدیریت استانی است. هدف از این طرح توجه به دانشگاه معین در هر استان است. باید دانشگاه معین وارد اختیارات هیات امنا شود و تصمیمات در مقیاس استانی به هیات امنا داده می شود.

به گفته او با این طرح قرار نیست وارد اختیارات دیگر دانشگاه ها شد، بلکه این دانشگاه سلسله مراتب دارند. برای مثال در پی دخالت در تصمیم گیری دانشگاه فنی حرفه ای نیستم.

 معاون وزیر گفت: ساختارها در این زمینه باید از شرایط موجود استانی برخوردار باشد تا استان بتواند به تصمیم گیری بپردازد.

رحیمی ادامه داد: وزیر و قائم مقام ها و معاونان وزیر، 5 تا 7 نفر از روسای دانشگاه های معین، روسای دانشگاه های علمی کاربردی، پیام نور و آزاد و روسای استانی در آن عضو هستند. نظارت و ارزیابی بر اجرا مورد توجه است. البته دبیرخانه مرکزی با حکم وزیر تشکیل می شود.

معاون وزیر تاکید کرد: تاکنون برنامه های منطقه ای برگزار شده اما این مقوله تاکنون به ساختار ماندگار تبدیل نشده است.

او افزود: از رییس دانشگاه فرهنگیان باید دعوت شود  و ریاست بر عهده شورا است. بر اهمیت این شورا باید تاکید شود. تاکید شده تا این جلسات با حضور روسا برگزار شود.

رحیمی با بیان اینکه اگر یکی از موسسات به شکل جدید در آیین نامه شرکت نمی کند باید به وزارت علوم اطلاع رسانی شود، گفت: باید تشکیل جلسات از سوی روسای دانشگاه ها جدی گرفته شود. وظایف اصلی به تدریج اعلام می شود.

این مقام مسئول افزود: باید محورهای وظایف به تدریج به استان ها ابلاغ شود. برگزاری مستمر جلسات و موارد دیگر پیگیری شود و بر حسن اجرای مصوبات نظارت کرد.

به گفته او برای روسای دانشگاه ها در استان هاحکم زده شده و آماده تشکیل دانشگاه های معین در استانها هستیم.

رحیمی تصریح کرد: تامین هزینه ها بر عهده دانشگاه معین است. در بودجه سالانه موسسات پیش بینی می شود. درضمن اعتبار بالایی ندارند. باید یک فرد مجرب به عنوان دبیر منصوب شود.

او با بیان اینکه وظایف دانشگاه های معین مشخص است، افزود: آیین نامه به روسای دانشگاه ها ابلاغ شده است. اختیارات شبکه ای می شود و از سازمان ها و نهادهای وزارتخانه در حال کمک گرفتن هستیم. شورای مرکزی برگزار شده است. تشکیل دبیرخانه های استانی شورای مدیریت مورد توجه است. باید در دو هفته آتی حکم ها زد و جلسات برگزار شود.

رحیمی در پایان اظهار کرد: آمایش آموزش عالی در مقیاس استانی مورد توجه است.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز