چرا باید در روزهای کرونایی بیشتر کدوتنبل بخوریم؟

۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۱۹:۴۰:۵۲
کد خبر: ۱۰۹۴۳۳۸
چرا باید در روزهای کرونایی بیشتر کدوتنبل بخوریم؟
کدو تنبل چیزهای فراتر از طعم غیررسمی پاییز است. این محبوب پاییزی فواید مختلف سلامتی دارد و می تواند در تمام سال خورده شود.

به گزارش برنا؛ کدو تنبل ها کم کالری و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین A و آنتی اکسیدان ها هستند و باعث می شوند یک ماده غذایی خوشمزه و مغذی به رژیم غذایی شما اضافه شود.

در اینجا شش فواید خوردن کدو تنبل آورده شده است:

کدو تنبل می تواند به بینایی کمک کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، بتاکاروتن مسئول رنگ نارنجی روشن کدو تنبل است. این رنگدانه یک کاروتنوئید است که توسط بدن به ویتامین A تبدیل می شود. بورا کاروتن و ویتامین A برای حفظ بینایی خوب ضروری است.

ویتامین A همچنین بخشی از ترکیبی به نام رودوپسین است که برای حساسیت چشم به نور و تاریکی بسیار مهم است. علاوه بر این ، ویتامین A از سلامت قرنیه و شبکیه چشم پشتیبانی می کند.

طبق یک بررسی در سال ۲۰۱۳ ، بتاکاروتن و سایر مواد مغذی مانند ویتامین C ، ویتامین E ، روی و اسیدهای چرب امگا ۳ می توانند به جلوگیری از بیماری های چشمی مرتبط با افزایش سن مانند تخریب ماکولا کمک کنند.

کدو تنبل باعث کاهش وزن می شود

کدو تنبل منبع خوبی از فیبر است ، که می تواند به شما کمک کند تا برای مدت طولانی تری سیر باشید و ممکن است منجر به مصرف میان وعده های کمتری شود.

تخمه کدو تنبل همچنین یک میان وعده غذایی بسیار مغذی برای کاهش وزن است. آنها دارای فیبر ، پروتئین ، چربی های مفید و ریز مغذی ها هستند. پروتئین برای طولانی تر ماندن مفید است زیرا می تواند هورمون های گرسنگی را تنظیم کند و چربی به آرامی تجزیه می شود. این عوامل باعث می شوند که معده شما مدت طولانی تری احساس سیری کند.

کدو تنبل می تواند برای سلامت قلب مفید باشد

کدو تنبل سرشار از پتاسیم است ، ماده مغذی که می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند ، در نتیجه خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد. یک فنجان کدو تنبل حاوی ۴۹۰ میلی گرم پتاسیم است که حدود ۱۶٪ مقدار توصیه شده روزانه است.

متاآنالیز ۱۶ مطالعه ۲۰۱۶ نشان داد که خطر سکته مغزی با افزایش مصرف پتاسیم کاهش می یابد. علاوه بر این ، یک مقاله در سال ۲۰۱۸ اظهار داشت که مصرف زیاد پتاسیم می تواند فشار خون را کاهش دهد و خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.

کدو تنبل به محافظت از پوست کمک می کند

بتاکاروتن موجود در کدو تنبل ممکن است از اثرات پیری جلوگیری کرده و باعث افزایش قدرت دفاعی پوست در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید شود.

این به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی بتاکاروتن است. طبق یک بررسی در سال ۲۰۱۲ ، خوردن غذاهای با بتاکاروتن ممکن است بر روی سلولهای پوست در برابر آسیب ناشی از اشعه ماورا بنفش اثر محافظتی داشته باشد. یک متاآنالیز در سال ۲۰۰۸ نشان داد که بتاکاروتن ممکن است از آفتاب سوختگی نیز محافظت کند.

کدو تنبل خطر سرطان را کاهش می دهد

کدو تنبل ، از جمله دانه کدو تنبل ، سرشار از آنتی اکسیدان است. این آنتی اکسیدان ها می توانند از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری کنند. رادیکال های آزاد ممکن است در اثر دوچرخه سواری سلول معمولی ، آلاینده های محیطی یا اشعه ماورا بنفش ایجاد شوند. این مولکول های ناپایدار می توانند استرس اکسیداتیو ایجاد کنند که می تواند به DNA سلول های سالم آسیب برساند.

آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن به مقابله با این آسیب کمک می کنند. استرس اکسیداتیو مزمن یک عامل خطر ابتلا به سرطان است ، بنابراین برای کاهش خطر ابتلا به آنتی اکسیدان مهم است.

تحقیقات نوید دهنده کاروتنوئیدهای اطراف مانند بتاکاروتن و پیشگیری از سرطان است:

یک بررسی در سال ۲۰۱۶ نشان داد که کاروتنوئیدها مانند بتاکاروتن ممکن است خطر سرطان لوزالمعده را کاهش دهند.

یک متاآنالیز ۲۰۱۶ نشان داد که کاروتنوئیدها ممکن است خطر سرطان معده را کاهش دهند.

یک متاآنالیز در سال ۲۰۱۲ نشان داد که کاروتنوئیدها ممکن است خطر سرطان سینه را کاهش دهند.

کدو تنبل سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

کدو تنبل حاوی مواد مغذی مختلفی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. این موارد عبارتند از:

ویتامین A

ویتامین های گروه B

ویتامین سی

ویتامین E

کدو تنبل حاوی مقادیر کمتری ویتامین B ، ویتامین C و ویتامین E است – اما مقدار بسیار زیادی ویتامین A است. در حقیقت ، یک گزارش در سال ۲۰۰۸ نشان داد که ویتامین A برای حمایت از سیستم ایمنی بدن بسیار عالی است. این بدان دلیل است که ویتامین A به حمایت از سلول های T کمک می کند که نوعی گلبول سفید برای عملکرد ایمنی بدن بسیار مهم است. علاوه بر این ، آنتی اکسیدان های موجود در کدو تنبل همچنین می توانند به یک سیستم ایمنی سالم کمک کنند.

نظر شما