باسوادی مردان عشایر چهارمحال و بختیاری ۱۰درصد بیشتر از زنان است

۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۱۰:۲۵:۴۳
کد خبر: ۱۰۹۴۶۹۷
باسوادی مردان عشایر چهارمحال و بختیاری ۱۰درصد بیشتر از زنان است
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح‌های سوادآموزی در مناطق مختلف استان گفت: میزان اختلاف باسوادی مردان نسبت به زنان در مناطق عشایری استان ۱۰ درصد است.

به گزارش برنا؛ رهدار براتی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اختلاف بالا نرخ باسوادی بین مردان و زنان در شهرستان‌های اردل، لردگان و کوهرنگ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، گفت: طرح توانمندسازی زنان عشایر در سال گذشته در ۲ شهرستان اردل و کوهرنگ با همکاری سایر سازمان‌ها و ارگانها اجرا شد و امسال این طرح برای توانمندسازی ۴۲ نفر آموزش‌دهنده در ۲ شهرستان لردگان و کوهرنگ اجرا می‌شود.  

او با تاکید بر اینکه درصد باسوادی مردان استان ۹۶.۲۲ درصد و باسوادی زنان ۹۱.۶۹ درصد است، گفت: ۹۴ درصد جمعیت هدف ۱۰ تا ۴۹ سال استان باسواد هستند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت:  باسوادی مردان در شهرستان اردل ۹۴.۲۹ درصد، لردگان۹۲.۵۶ درصد، کوهرنگ ۸۷.۶۳ درصد و باسوادی زنان در اردل ۸۵.۲۵ درصد، لردگان ۸۱.۵۱ درصد، کوهرنگ ۷۷.۶۱ درصد است.

او اظهار کرد: اختلاف باسوادی مردان نسبت به زنان در شهرستان اردل ۹.۰۴ درصد، لردگان ۱۱.۰۵ درصد،کوهرنگ ۱۰.۰۲ درصد در گروه سنی ۱۰ تا۴۹سال است.

براتی افزود: در سال تحصیلی جدید چهار هزار و ۸۰۰ نفر در استان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال به عنوان جامعه هدف سوادآموزی زیرپوشش دوره‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز