سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا:

روند ابتلا به کرونا کاهشی است/ هشدار در خصوص رعایت پروتکل ها در فصل سرما/ فریب روند کاهشی کرونا را نخورید/ رصد شهرها برای تغییر محدودیت ها از دوشنبه

۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۱۰:۳۲:۴۶
کد خبر: ۱۰۹۴۷۰۲
روند ابتلا به کرونا کاهشی است/ هشدار در خصوص رعایت پروتکل ها در فصل سرما/ فریب روند کاهشی کرونا را نخورید/ رصد شهرها برای تغییر محدودیت ها از دوشنبه
معاون وزیر گفت: نباید فریب خورد که کرونا روند کاهشی داشته و پروتکل ها کنار گذاشته شود، بلکه باید فاصله گذاری، ترددهای غیر ضروری و زدن ماسک را جدی گرفت و از حضور در تجمعات پرهیز کرد.

به گزارش برنا، علیرضا رییسی، سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت: موفقیت در مهار بیماری با توجه به رعایت مردم  و پروتکل ها، بالای 90 درصد بوده است و روند بیماری رو به کاهش گذاشته است.

او افزود:  145 شهر روند کاهشی داشته که جای خوشحالی زیادی دارد.   10 شهر باقی مانده نیز با روند کاهشی نیز همراه بوده است. 89 شهراز 5 آبان با محدودیت مواجه شد که به غیر از دو شهر تمامی شهرهای از وضعیت قرمز خارج و نارنجی شدند. دو تا سه هفته دیگر هم میزان فوتی ها در این روند مشخص می‌شود. امید است بر این اساس روند فوتی ها کم شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: نباید فریب خورد که  کرونا روند کاهشی داشته و پروتکل ها کنار گذاشته شود بلکه باید فاصله گذاری، ترددهای غیر ضروری و زدن ماسک را جدی گرفت و از حضور در تجمعات پرهیز کرد.

رییسی افزود: به مردم هشدار می دهم سرد شدن هوا و کاهش تهویه می تواند در شیوع بیماری تاثیر گذار باشد از این رو لازم است تا در اماکن سر بسته تمهیدات بهداشتی رعایت شود.

معاون وزیر  بهداشت در ادامه گفت: هم اکنون در پی آن هستیم تا تعداد تست های کرونا به 100 تا 120 هزار تست در روز برسد.

به گفته او بنا است تا سامانه یکپارچه آزمایشگاه  در یک بانک اطلاعاتی قرار گیرد.

رییسی افزود: طی چند روز گذشته از حضور افرادی که بلیت خریده و خواستار مسافرت بودند از طریق سامانه جلوگیری شد. از حضور افراد کرونا مثبت در  حمل ونقل عمومی ممانعت به عمل آمد بدین ترتیب در صورت دریافت خدمات از افراد کارت ملی گرفته می شود. این مقوله به دلیل حفظ سلامتی فرد و دیگران است چون در صورت آزمایش مثبت می توان فرد را کنترل کرد.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا تاکید کرد:  ادارات دولتی تعطیل هستند مگر اینکه بالاترین فرد در دستگاه خواستار حضور حداقلی کارکنان باشد.

او با اشاره به برخی تصمیمات در هفته پیش رو افزود: وضعیت شهرها از دوشنبه رصد می شود تا به اعمال محدودیت جدید بپردازیم. برای مثال اگر یک شهر از قرمز به نارنجی تغییر کرده به نسبت پروتکل‌ها  و محدودیت‌ها اعمال می شود.

معاون وزیر بهداشت در پایان گفت: از وزارت ارتباطات ، وزارت راه و مردم در راستای پیشبرد اهداف ستاد مقابله با کرونا تشکرمی کنم.

// انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز