دستگیری ۱۹۳ شکارچی غیرمجاز در خراسان جنوبی

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۲:۵۴:۳۸
کد خبر: ۱۰۹۵۴۷۷
دستگیری ۱۹۳ شکارچی غیرمجاز در خراسان جنوبی
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹۳ شکارچی غیرمجاز در این استان دستگیر شدند و ۷۸ قبضه انواع سلاح شکاری کشف و ضبط شد.

به گزارش برنا؛ مسعود مستقیم، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت : با تلاش شبانه‌روزی محیط‌بابان ۶۹ نفر قبل از انجام شکار غیرمجاز حیات وحش و حین شروع به شکار حیات وحش دستگیر شدند.

مستقیم افزود: این روند باعث کشف و ضبط هزار و ۴۶۳ قطعه، راس و انواع پرندگان زینتی، پستانداران و پرندگان وحشی از ابتدای سال جاری تاکنون شده است.

او بیان کرد: در این مدت ۲ هزار و ۱۶۹ عدد انواع دام و تله‌های انجام شکار غیرمجاز حیات وحش از شکارچیان کشف و بیش از سه هزار و ۱۰۰ عدد انواع ادوات و وسایل انجام شکار، انواع دام‌ها و تله‌های زنده‌گیری و شکار غیرمجاز پرندگان وحشی و سایر حیات وحش (دام‌ها و تله‌های شکار غیرمجاز هوبره و دام‌ها و تله‌های انجام شکار غیرمجاز پستانداران بزرگ جثه) ضبط شد.

فقر فرهنگی مهمترین دلیل شکار غیرمجاز است

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی افزود: فقر فرهنگی از مهمترین دلایل شکار غیرمجاز در این استان است زیرا به آموزش‌های زیست محیطی لازم برای ارزش زیستی جانواران کمتر توجه کردیم و نقش آموزش و پرورش، محیط زیست و صدا و سیما در حل این معضل قابل توجه است.

او ادامه داد: فقر مالی و بیماری، وجود سلاح‌های بیش از ظرفیت در دست مردم، وجود سلاح‌های غیرمجاز که به علت همجواری با مرز افغانستان در اختیار شکارچیان قرار می‌گیرید و کمبود نیرو و امکانات در حفاظت محیط زیست از مهمترین دلایل شکار غیرمجاز در این منطقه است.

مستقیم اظهار کرد: با این وجود پایش مناطق، گشت و کنترل و نظارت بر مقررات شکار و صید در مناطق استان خراسان جنوبی به صورت مستمر و منظم و با جدیت کامل در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی افزود: برای حفاظت پایدار از عرصه محیط زیست، پیشگیری از شکار غیرمجاز حیات وحش، دستگیری شکارچیان غیرمجاز و متخلفین زیست محیطی و پیشگیری از زمین خواری، کوه خواری و تخریب اراضی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

او از مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی بلافاصله موضوع را به فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی یا سامانه تلفن گویای ۱۵۴۰ برای اعزام فوری ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان اعلام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز