رویدادهای اجتماعی هفته؛

مرگ ۱۲ کوهنورد در جمعه سیاه کوهستان/اولین تزریق واکسن کرونای ایرانی انجام شد/ هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور/واریز وام ازدواج ۲۵ میلیون تومانی فرزندان بازنشسته

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۲۳:۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۱۱۲۵۸۷
مرگ ۱۲ کوهنورد در جمعه سیاه کوهستان/اولین تزریق واکسن کرونای ایرانی انجام شد/ هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور/واریز وام ازدواج ۲۵ میلیون تومانی فرزندان بازنشسته
هفته گذشته باز هم اخبار کرونایی کشور همچنان پر فراز و نشیب بود و اولین تزریق واکسن کرونایی ایرانی انجام شد به اختصار به مرور برخی از این اخبار خواهیم پرداخت.

به گزارش برنا؛ اهم اخبار اجتماعی هفته گذشته به شرح ذیل است:

آمارهای کرونایی

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته طبق آخرین یافته های آماری اعلام کرد: شمار بیماران کووید19 در کشور به یک میلیون 218هزار و753 نفر و مجموع جان باختگان این ویروس کشنده به 55 هزار و95 نفر رسید.

او همچنین تعداد بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان های کشور را 978هزار و 714 نفر اعلام کرد.

رویداد مهم هفته: اولین تزریق واکسن کرونای ایرانی

کارآزمایی بالینی اولین ⁧‫واکسن‬⁩ ایرانی ⁧‫کرونا‬⁩ روز سه شنبه 9 دی ماه 1399 با تزریق واکسن به اولین داوطلبان، عملا آغاز شد.

در کشور واکسن کرونا متعدد تولید و از  6 مسیر  در حال آماده سازی است. بر اساس تاکیدات مسئولان در وزارت بهداشت تست انسانی حداقل یک واکسن دیگر هم به زودی با مجوز کمیته اخلاق شروع می‌شود.

مقرر شد در مرحله نخست 56 نفر در کارآزمایی تزریق واکسن قرار گیرند.

این واکسن ابتدا به طیبه مخبر، فرزند محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تزریق شد.سپس علی عسگری،  معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام نفر دوم آزمایش بالینی واکسن کرونای ستاد اجرایی فرمان امام قرار گرفت.

همچنین سومین واکسن کرونای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به مهندس خلیلی، مدیرعامل یکی از شرکت های زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام  تزریق شد.

سرانجام غمبار هفته: فوت 12 کوهنورد در کلکچال

طی هفته گذشته پس از وقوع حادثه بهمن و مدفون شدن چندین کوهنورد بالاخره با پایان عملیات امداد و نجات در کوه‌های شمال تهران، تعداد کشته‌های حوادث روز جمعه 5 دی ماه به 12 تن رسید.

9 نفر در کلکچال، 2 نفر در دارآباد و یک نفر نیز در آهار جان خود را از دست دادند. البته سازمان هلال احمر تعداد اجساد کشف‌شده را 11 نفر اعلام کرده است. علت این مسئله این است که یکی از افرادی که در کلکچال زنده پیدا شد، پس از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.

به گفته «شاهین فتحی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران در این حادثه 14 نفر نجات یافتند و تعدادی از گم‌شده‌ها که خانواده‌هایشان اعلام مفقودی کرده بودند هم پیدا شدند و به خانه برگشتند.

فتحی تاکید کرد: 100 نیروی عملیاتی در قالب 20 تیم، کار جستجو و نجات کوهنوردان را انجام دادند و تیم امداد هوایی هم با یک فروند بالگرد و انجام 9 سورتی پرواز، تکمیل‌کننده عملیات بود.

مسئول هفته: استاندار تهران

عیسی کلانتری، رییس سازمان محیط زیست گفت: وضعیت هوای تهران برای همه اقشار قرمز است و همه گروه ها باید مراقبت کنند، بخش عمده‌ای از آلایندگی هوای تهران مربوط به سوخت مازوت است که نیروگاه‌ها و صنایع مصرف می‌کنند و همینطور خودروهای سنگین گازوییل سوز. استاندار تهران باید تصمیم‌گیری کند تا در چنین شرایطی از رفت و آمد خودروهای دیزلی جلوگیری و تکلیف نیروگاه‌ها روشن شود. ما نمی‌توانیم به صرف تولید برق، مازوت بدهیم و هوای شهر را به این روز بندازیم.

کابوس هفته: پیک کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اگر کوچک‌ترین غفلتی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم، پیک بعدی بیماری در بهمن خواهد بود که اتفاقات ناگواری را به همراه دارد، زیرا رفتار ویروس کرونا قابل پیش بینی نیست و اکنون جهش فوق‌العاده‌ای یافته است.


آزمون هفته: استخدامی

بر اساس مصوبه 29 آذر 99 ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا هشتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور در راستای جذب و استخدام نیروی مورد نیاز 81 دستگاه اجرایی در 240 شغل برای جذب و استخدام 38 هزار و 184 نفر در روز‌های 11 و 12 دی ماه برگزار می‌شود.

آسودگان هفته: بازنشستگان کشوری

اکبر افتخاری با بیان اینکه پس از اجرای طرح همسان‌سازی حقوق، میزان پرداختی ماهانه این صندوق به بازنشستگان 80 درصد افزایش داشته است، تاخیر چندروزه پرداخت حقوق در دو ماه گذشته را ناشی از مشکلات موجود در روند تامین منابع ذکر کرد و گفت: بازنشستگان در خصوص تامین منابع حقوق نگرانی نداشته باشند.

بازداشتی های هفته: 15 دختر و پسر

زیداله خدایاری، رئیس حوزه قضایی رودهن گفت: شب گذشته  پس از اطلاع از برگزاری یک پارتی مختلط شبانه در یکی از ویلاهای حاشیه شهر رودهن پس از حصول اطمینان دستورات لازم به ضابطین قضایی صادر شد و بلافاصله نیروهای نظامی و انتظامی به محل اعزام شدند.

او گفت: در این مراسم تعداد 15 نفر دختر و پسری که از نقاط مختلف تهران در این ویلا تجمع و اقدام به برپایی پارتی کرده بودند، دستگیر و بازداشت شدند.

رئیس حوزه قضایی رودهن بیان کرد: مقادیری مشروبات الکلی از این افراد کشف و ضبط شد و ویلای مزبور نیز به علت تکرار موارد مشابه در گذشته و اخطارهای قبلی پلمب شد.

حادثه هفته: اسید پاشی

ظهر یکشنبه 7 دی، مأموران کلانتری 153 شهرک ولیعصر گزارش اسید پاشی به زن جوانی را به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام کردند.

از آنجایی که زن مورد حمله قرار گرفته با همسرش اختلاف داشت، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران با احتمال اینکه شوهر این زن در اسیدپاشی دخالت داشته باشد دستور احضار او را صادر کرد.

همچنین از کارآگاهان پلیس خواست تا تصاویر دوربین‌های مداربسته محل حادثه را برای شناسایی موتورسواران اسیدپاش مورد بازبینی قرار دهند.

مرگ هفته: نوشندگان الکل تقلبی

مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از دو مورد فوتی ناشی از مصرف مشروبات الکلی دست ساز در قشم خبر داد.


افتتاح هفته:سد انتقال آب به دریاچه ارومیه

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سد اصلی انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه به نام «کانی سیب» امروز (پنجشنبه) افتتاح می‌شود.

واریزی هفته: وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از واریز دومین مرحله وام ازدواج ۲۵ میلیون تومانی فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری تا عصر روز گذشته (چهارشنبه) خبر داد.

خبر خوب هفته: کاهش مرگ های کرونایی

سعید نمکی، وزیر بهداشت با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در ایران گفت: با کاهش نرخ مرگ و میر  به دلیل رعایت پروتکل ها مواجه هستیم.

او افزود: میزان رعایت پروتکل های با تعداد مرگ و میرها ارتباط دارد. برای مثال در استان قم میزان پروتکل ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته و به نسبت مرگ و میرها کاسته شده است. با رعایت پروتکل ها در استان یزد  هم میزان مرگ و میر و بستری کاهش پیدا کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز