نماینده مجلس شورای اسلامی:

مبلغ وام ازدواج هنوز قطعی نشده است/ مدینه فاضله مشوق‌های بلندمدت برای ازدواج می دهد

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۰۵:۴۰:۳۵
کد خبر: ۱۱۱۹۳۷۷
مبلغ وام ازدواج هنوز قطعی نشده است/ مدینه فاضله مشوق‌های بلندمدت برای ازدواج می دهد
علی زنجانی حسنلوئی گفت: مبلغ وام ازدواج برای سال آینده هنوز مشخص نیست و رقم‌های گفته شده قطعی نشده است.

به گزارش برنا؛ وام ازدواج یکی از وام‌های پرتقاضاست که با وجود تورم زیاد در اقتصاد کشورمان، چشم جوانان به این مبلغ ناچیز دوخته شده تا بتوانند مقدار بسیار کمی از مشکلات خود را رفع کنند. برخی می گویند هرساله با افزایش تورم و تداوم مشکلات اقتصادی بر مبلغ وام ازدواج افزوده شود تا تاثیر حداقلی داشته باشد اما این وام ها دردی دوا نمی کند و می تواند مسکن موقتی باشد چرا که جوانان را به مقروضان بانکی تبدیل می کند.

پیش از ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفته‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه وام ازدواج از ۵۰ به ۷۰ میلیون تومان افزایش پیدا می کند اما پس از تقدیم لایحه به مجلس و بررسی جزئیات آن، مشخص شد که وام ازدواج در سال آینده نسبت به سال جاری تغییری نکرده و همان ۵۰ میلیون تومان باقی مانده است. در ادامه بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس، کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد افزایش مبلغ این وام به ۱۰۰ میلیون تومان را مطرح کرد که در این کمیسیون تصویب شد اما در این بین افزایش وام ازدواج به تصویب و تایید کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نیاز دارد و باید دید این کمیسیون این مبلغ را تایید می‌کند یا خیر؟

علی زنجانی حسنلوئی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برنا درمورد سرنوشت وام ازدواج گفت: مبلغ وام ازدواج برای سال آینده هنوز مشخص نیست و رقم‌های گفته شده قطعی نشده است.

او با اشاره به وام ازدواج 100 میلیون تومانی افزود: باتوجه به وضعیت تورم در جامعه 50 میلیون تومان اصلا کافی نیست و هیچ دردی از جوانان را دوا نمی‌کند چون قیمت یک یخچال، اجاق گاز، لباسشویی و... ده‌ها میلیون تومان شده و با 50 میلیون تومان یکی از آنها را هم نمی‌توان خریداری کرد این درحالیست که وام 100 میلیون تومانی در مقایسه با 50 میلیون تومان بهتر است و می‌تواند تا حدودی برای خرید وسایل اولیه زندگی به دخترها و پسرها کمک کند.

زنجانی درمورد صحبت‌هایی که درخصوص ارائه مشوق‌های بلندمدت به حوانان می‎شود، تصریح کرد: اینکه در ابتدای زندگی مسکن، زمین، شغل و... در اختیار جوانان قرار دهیم یک جامعه مدینه فاضله است که ما با آن بسیار فاصله داریم هرچند که دولتی‌ها و مجلسی‌ها دوست دارند از ابتدای زندگی هر آنچه جوانان احتیاج دارند در اختیارشان قرار دهند اما متاسفانه شرایط به گونه‌ای نیست که بتوان چنین اقداماتی را محقق کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به اعتقاد بنده دولت و مجلس باید وام ازدواج 100 میلیون تومانی را به جوانان ارائه دهند و مشوق‌های بلندمدت در مرحله بعدی قرار گیرد چون نمی‌توان به کسی که نان ندارد بخورد بگوییم در آینده کباب خواهیم داد.

//انتهای پیام:3

نظر شما