معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ:

عامل اصلی تصادف شبانه عابران پیاده هستند

۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ۱۰:۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۱۲۰۵۹۵
عامل اصلی تصادف شبانه عابران پیاده هستند
سرهنگ علی همه خانی گفت: دیده نشدن عابر پیاده و توجه نکردن به جلو توسط رانندگان عامل اصلی تصادف شبانه عابران پیاده است.

به گزارش برنا؛ سرهنگ علی همه خانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: میدان دید رانندگان در شب با توجه به نبود نور کافی کم می‌شود و همین مساله کافی است تا عابران پیاده با رعایت نکردن قوانین تردد از معابر در معرض تصادف قرار گیرند.

وی افزود: پوشش تیره، نور معابر و توجه نکردن به جلو به دلایل مختلف از جمله استفاده از تلفن همراه، خواب آلودگی و ... در بروز تصادف‌های شبانه موثر است و آمار و ارقام می‌گوید ۴۰ درصد تصادفات تهران برای عابران پیاده ثبت شده است که بخش اعظمی از آن در شب اتفاق می‌افتد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: عابران پیاده بایستی از محل مجاز بر اساس آئین نامه تردد کرده و در تاریکی شب پوشش مناسبی داشته باشند که رانندگان عبوری بهتر آن‌ها را ببینند و حتی المقدور از لباس و کفشی استفاده نمایند که یا رنگ روشن داشته باشد یا بازتاب نور مناسبی تا در بهترین شرایط دیده شدن برای رانندگان قرار گیرند و توجه داشته باشند که در زمان‌های تاریکی هوا از قسمت‌های روشن معابر و از زیر نور چراغ خیابان‌ها عبور کنند تا رانندگان به خوبی آن‌ها را تشخیص دهند.

وی تاکید کرد هنگام عبور از عرض خیابان عابر به هیچ عنوان نباید از جلو و یا پشت اتوبوس اقدام به تردد کند و باید صبر کند تا پس از حرکت اتوبوس از محل عبور کند و در تقاطع‌ها نیز بایستی بر اساس چراغ سبز عابر پیاده اقدام به حرکت نماید.

همه خانی گفت: به رانندگان محترم توصیه می‌شود تا با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و دقت و توجه کامل و کافی به خصوص در شب رانندگی نمایند چرا که عابران پیاده اصولاً بیش از دیگرکاربران ترافیکی در معرض تصادفات جبران ناپذیر جرحی و فوتی هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز