آمادگی هلال احمر برای مدیریت زلزله ۶/۲ ریشتری

۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ۱۲:۱۹:۵۴
کد خبر: ۱۱۲۰۶۷۹
آمادگی هلال احمر برای مدیریت زلزله ۶/۲ ریشتری
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان از اجرای مانور صفر لحظه‌ای در منطقه کمشچه شهرستان برخواربا پیش فرض وقوع زلزله 6/2 ریشتری خبر داد .

به گزارش برنا؛ علی محمدهاشمی با بیان این خبر گفت : این مانور لحظه ای با هدف ارزیابی و پایش آمادگی نیروها و عوامل امدادی ، ارائه خدمات در زمان بحران و ارتقاء توانمندی‌ نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان در زلزله فرضی صورت گرفت .

وی پیش فرض این مانور را که بدون هماهنگی قبلی انجام شده بود ، وقوع زلزله‌ای با بزرگی 6/2 ریشتر در نزدیکی کمشچه اعلام و افزود : این زلزله فرضی ساعت 8 صبح رخ داد و بلافاصله پس از آن تیم های ارزیاب هلال احمر برای بررسی میزان خسارت وارد منطقه شدند و همزمان تیم های امدادی شعب همجوار به عنوان شعب معین به محل حادثه فراخوان و اعزام شدند.

محمدهاشمی بررسی میزان خسارت در منطقه ، امدادرسانی به افراد حادثه دیده، استفاده از تیم‌های جست و جو با کمک‌های سگ‌های زنده یاب و دستگاه‌های زنده‌یاب و ... را از جمله اقدامات انجام شده در این مانور اعلام و تاکید کرد : کارهای لازم برای شناسایی افراد زنده انجام و خدمات تریاژ و انتقال مصدومین نیز هم از طریق آمبولانس‌های هلال احمر انجام شد.

وی یادآور شد : همچنین اقدامات لازم برای اسکان اضطراری آسیب دیدگان فرضی در این مانور انجام شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در جریان این مانور جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان برخوار نیز با حضور فرماندار و دیگر مسئولان برگزار شد ، تاکید کرد : تمام اقدامات انجام شده در این مانور از سوی اعضای مدیریت بحران مطلوب ارزیابی شد.

محمدهاشمی خاطرنشان کرد : مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان اصفهان نیز با حضور معاون عملیات سازمان امداد و نجات و مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از طریق ارتباط تصویری با محل مانور در ارتباط بودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز