افزایش ۱۶ درصدی آمار خودکشی زنان و کودکان در ژاپن

۱۳۹۹/۱۰/۲۸ - ۱۲:۰۲:۲۶
کد خبر: ۱۱۲۱۷۹۵
افزایش ۱۶ درصدی آمار خودکشی زنان و کودکان در ژاپن
آمار خودکشی در موج دوم کرونا در ژاپن به ویژه بین زنان و کودکان افزایش چشمگیر داشته و مقام‌های رسمی این کشور آسیایی را نگران کرده است.

به گزارش برنا؛ آمار ۱۶ درصدی افژایش خودکشی ژاپنی‌ها در شرایطی ثبت شده که در موج اول شیوع کرونا رویکرد سخاوتمندانه دولت ژاپن در رساندن کمک‌های اقتصادی به شهروندان کاهش آمار خودکشی را در پی داشت.

یافته‌های پژوهش مشترک دانشمندان دانشگاه هنگ‌کنگ و موسسه پیری‌شناسی کلانشهر توکیو نشان داد نرخ خودکشی بین ماه‌های جولای تا اکتبر ۲۰۲۰ حدود ۱۶ درصد نسبت به بازه مشابه سال گذشته بیشتر شده است. این در حالی است که آمار مشابه خودکشی فوریه تا ژوئن (موج اول شیوع کرونا) ۱۴ درصد کاهش یافته بود.

پژوهشگران هنگ‌کنگی و ژاپنی در یافته‌های خود به این نکته اشاره کرده‌اند که فراگیری گسترده کرونا علاوه بر شرایط اقتصادی، از نظر روانی هم کودکان، بزرگسالان و زنان (به ویژه زنان خانه‌دار) را زیر فشار گذاشته و سلامت ذهنی آنها را به خطر انداخته است. دادن یارانه‌های دولتی، کاهش ساعت کار و بسته شدن مدارس در موج اول از دلایل کاهش آمار خودکشی بود.

اما این روند نزولی ناگهان برعکس شد و خودکشی در زنان ۳۷ درصد افزایش یافت؛ پنج برابر بیش از مردان. تداوم همه‌گیری کرونا بازار کار زنان را بیش از مردان تحت تاثیر قرار داد و فشارها را بر مادران شاغل بیشتر کرد. ضمن اینکه خشونت خانگی هم افزایش چشمگیر یافت. تعطیلی سراسری و ادامه‌دار مدارس هم از دلایل اصلی افزایش ۴۹ درصدی خودکشی بچه‌ها بود.

تارو کونو، وزیر امور اداری ژاپن معتقد است دولت باید بین مهار کرونا و مدیریت اقتصاد تعادل برقرار کند. او می‌گوید: «مردم نگران کووید-۱۹ هستند اما خودشان را هم می‌کشند چون کار و درآمدشان را از دست داده و به آینده امید ندارند. ما باید برخیزیم و مدیریت کرونا و مدیریت اقتصاد را درست کنیم.»

نظر شما