وزیر بهداشت:

لیست ۲ هزار نفره برای بازگشت به کشور داریم/ قرص و آمپول و ماسک نمی توانستیم جا به جا کنیم و راه ها را بر ما بستند

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۱:۴۲:۴۶
کد خبر: ۱۱۳۷۵۷۴
لیست ۲ هزار نفره برای بازگشت به کشور داریم/ قرص و آمپول و ماسک نمی توانستیم جا به جا کنیم و راه ها را بر ما بستند
سعید نمکی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در ایران و جهان گفت: امریکاییان سبب شدند نتوانیم قرص و آمپول و ماسک جا به جا کنیم و راه ها را بر ما بستند که بعد از عاشورا سخت ترین واقعه ای که به ملت روا داشتند.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت در جریان نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در قزوین گفت: اواخر دی ماه سال 98 تا امروز درگیر مدیریت کرونا بوده ایم. نمی شناسم رئیسی دانشگاه و روسای بیمارستانی که در طول این 13 ماه مرخصی رفته باشند.

او افزود: برای بازجویی به صورت سرزده به قزوین نیامدم و آمدم از همه دوستان تشکر کنم.

نمکی تاکید کرد: در گذشته مردمی که به شهرهای اطراف مانند زنجان و البرز و.. می رفتند امروز صاحب بهترین دستگاه ها شده اند. تعیین تکلیف بیمارستان رحیمیان و براندازی بیماری کرونا در دستور کار در این استان است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه همکاران من از روزهای ابتدایی برآورد کردند که چگونه می توان با کرونا مقابله کرد، گفت: درست است که خزانه ما خالی است و در اوج ظالمانه ترین تحریم ها هستیم اما تلاش کردیم.  ظلمی که بر کشور و ملت ایران در این ایام سخت روا داشتند بعد از واقعه عاشورا سخت ترین بود. حتی قرص و آمپول و ماسک نمی توانستیم جا به جا کنیم و راه ها را بر ما بستند.

او ادامه داد: شب های زیادی بیدار بودم تا پروازی را بتوانیم به نفع داشته باشیم اما آمریکایی ها در آخرین لحظات پروازها را بستند. توقع داشتند جمهوری اسلامی بر گل بنشیند. ما خدایی و رهبری فرزانه و فهیم داریم. ما مردمی صبور و دولتی با تدبیر داریم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: حاسبه ای که بزرگترین موسسات بین المللی در دنیا کردند این بود که در آذر ماه مرگ های ما به 1200 و در اروپا و امریکا کم شود که این گونه نشد. البته متاسفیم که آمار مرگ و میرهای اروپا و آمریکا زیاد است حتی اگر ماسک را از مدافعین سلامت ما دریغ کردند. شریعت ما یاد داده برای خانه همسایه چراغ بخریم نه تاریکی.

نمکی با اشاره به اینکه عشق به اهل بیت عشق به مردم جهان را به ما آموخته است نه کینه توزی را اظهار کرد: متاسفانه دیروز در آمریکا بیش از 5 هزار مرگ داشته و برخی کشورهای اروپا هم از 1000 مرگ عبور کردند اما جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر وفاق ملی به 50 رسید البته یک مرگ هم برای ما زیاد است ولی این معادله در عرصه بین المللی که کشوری بحران زده از اقتصاد و ارز و درآمد هستیم و نمی توانیم در مقابل کرونا بایستیم به هم خورد و ما این افتخار را کسب کردیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد:  لیست 2 هزار نفر برای بازگشت به کشور داریم و چند روز پیش یک هواپیما را پذیرفتیم.

وزیر بهداشت افزود: امروز هموطنان ما بعد از سال ها دامن کشور ما را امن ترین می دانند و این ها به پاس پایداری است. این امر را به همه عزیزان تبریک می گویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز