دبیرکل مجمع ملی سمن‌های جوانان:

تشکیل کمیسیون‌های تخصصی ۱۲ گانه تا فروردین ماه/ اکثر نمایندگان مجلس موافق اختصاص ردیف بودجه مستقل به مجمع ملی جوانان هستند/ انتخابات کمیسیون‌های استان‌ها یکدست می‌شود

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۰۵:۴۴:۴۵
کد خبر: ۱۱۴۴۰۲۴
تشکیل کمیسیون‌های تخصصی ۱۲ گانه تا فروردین ماه/ اکثر نمایندگان مجلس موافق اختصاص ردیف بودجه مستقل به مجمع ملی جوانان هستند/ انتخابات کمیسیون‌های استان‌ها یکدست می‌شود
راشد پرستار گفت: تمام آیین نامه‌ها تا فروردین‌ماه سال آینده تدوین و ابلاغ می‌شود و پیرو آن 12 کمیسیون تخصصی ملی شگل گیرد.

به گزارش برنا؛ راشد پرستار، دبیرکل مجمع ملی سمن‌های جوانان در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به آخرین وضعیت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی استانها گفت: براساس آیین نامه‌ای که در ادوار گذشته ابلاغ شده استان‌ها باید فراخوانی منتشر کنند تا پیرو آن سازمان‌های مردم نهاد در حوزه جوانان ثبت نام کنند و برحسب رای گیری، منتخبین به عنوان اعضای کمیسیون در استانها مشغول به کار شوند.

او افزود: کمیسیون‌های استان‌ها ذیل خود کمیته‌های ویژه‌ای دارند که افراد مختلفی در آن مشغول به کار هستند البته الزامی نیست افراد عضو کمیته زیر 35 سال و در سنین جوانی باشند بلکه ممکن است یک فرد تجربه، کارآفرین موفق یا مدیر دولتی و حتی غیردولتی سن بالایی باشد که در این کمیته عضو شود.

پرستار تصریح کرد: وظیفه کمیسیون‌ها این است که مسائل و مشکلات موجود در حوزه جوانان را در استان خود را بررسی و در قالب طرح به مجمع ملی جوانان ارسال کنند تا مجمع با کارشناسی آن گام عملیاتی در جهت رفع و حل مشکل موجود بردارد.

او ادامه داد: در حال حاضر بیشتر استان‌ها کمیسیون‌های تخصصی خود را تشکیل دادند و حتی استان‌هایی چون البرز، اردبیل، آذربایجان شرقی و... برای دومین سال انتخابات خود را برگزار کردند اما برنامه ریزی ما این است که سال آینده انتخابات یکدست داشته باشیم یعنی در یک زمان مقرر کمیسیون‌های استان‌ها تشکیل شود و در یک زمان معین دوره فعالیت آنان به پایان برسد.

دبیرکل مجمع ملی سمن‌های جوانان از زمان تشکیل کمیسیون‌های تخصصی 12 گانه خبر داد و گفت: ما باید 12 کمیسیون تخصصی در سطح ملی تشکیل دهیم اما چون آیین نامه جامع نداشتیم هنوز این اتفاق رخ نداده است، پیش بینی ما این است تا فروردین‌ماه سال آینده تمام آیین نامه‌ها تدوین و ابلاغ شود تا پیرو آن 12 کمیسیون مزبور شگل گیرد.

او ادامه داد: اعضای کمیسیون‌های ملی از بین 267 نفر عضو مجمع ملی خواهند بود همچنین در دل این کمیسیون‌ها کمیته‌های تخصصی شکل خواهد گرفت.

پرستار از اسامی کمیسیون‌های تخصصی ملی نام برد و گفت: کمیسیون اقتصادی، اشتغال، کسب و کار اجتماعی، کمیسیون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، محرومیت زدایی و حقوق شهروندی، کمیسیون سلامت، امداد و نجات و مدیریت بحران، کمیسیون اوقات فراغت، نشاط و رفاه اجتماعی که در دل رفاه اجتماعی مسکن را یکی از ضروریات حوزه جوانان به ویژه جوانان 35 سال می‌دانیم و در مجمع ملی نیز از سال آینده بحث مسکن را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد، کمیسیون ازدواج، امور زنان و خانواده، کمیسیون فرهنگ و هنر، کمیسیون دینی، مذهبی و اعتقادی، کمیسیون آموزشی، علمی و پژوهشی، کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات، کمیسیون محیط زیست، کشاورزی و منابع طبیعی، کمیسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمیسیون ورزش اسامی کمیسیون‌های ملی است که انشالله تا فروردین ماه سال آینده تشکیل خواهد شد.

او از اتصال کمیسیون‌ها به مجلس شورای اسلامی خبر داد و بیان کرد: چشم انداز ما برای کمیسیون‌ها این است که کمیسیون‌های استانی به کارگروه شورای عالی برنامه ریزی استان‌ها و کمیسیون ملی نیز به کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی متصل شوند در این جهت رایزنی‌هایی با مجلس شورای اسلامی انجام دادیم که انشالله سال آینده محقق می‌شود.

دبیرکل مجمع ملی سمن‌های جوانان با اشاره به آخرین رایزنی‌ها درمورد اختصاص بودجه به مجمع ملی جوانان گفت: از آنجایی که لایحه بودجه  1400 در صحن علنی مجلس رای نیاورد و به دولت بازگشت، یک سری نشست‌هایی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم و نتیجه این شد پیشنهاد جدیدی به کمیسیون تلفیق ارائه نشود بنابراین همان دو پیشنهادی که قبلا در سامانه پیشنهادات کمیسیون تلفیق ثبت شد قرار است در صحن علنی مطرح شود و نمایندگان مخالف و موافق درمورد آن نطق کنند اما برآورد بنده این است که اگر یکی از این دو پیشنهاد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طرح شود، حتما رای می‌آورد چون اکثر نمایندگان موافق اختصاص ردیف بودجه مستقل به مجمع ملی جوانان هستند.

//انتهای پیام: 3

نظر شما