توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت در خصوص اینکه چه بخوریم تا کرونا نگیریم؟

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۰۶:۲۲:۴۳
کد خبر: ۱۱۴۴۱۸۳
توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت در خصوص اینکه چه بخوریم تا کرونا نگیریم؟
سازمان جهانی بهداشت توصیه‌هایی برای تغذیه مناسب به منظور پیشگیری از کرونا دارد.

 

به گزارش برنا؛ کارشناسان سازمان جهانی بهداشت می‌گویند، برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ و البته درمان سریع‌تر بیماران مبتلا به این ویروس، باید موارد زیر را رعایت کنید:

۱. خوراکی‌های تازه و فرآوری‌نشده مصرف کنید

میوه، سبزیجات، حبوباتی مانند عدس و لوبیاها، آجیل و غلات کامل، گوشت، ماهی، تخم‌مرغ و شیر از خوراکی‌هایی است که باید مصرف شوند. به‌جای خوردن مواد قندی، چرب یا شور از سبزیجات و میوه استفاده کنید.

۲. در حد متعادل روغن و چربی مصرف کنید

از چربی‌های غیراشباع‌شده مانند چربی‌های موجود در ماهی، آووکادو، آجیل، زیتون، سویا، کانولا و آفتابگردان استفاده کنید. به‌جای گوشت قرمز از گوشت‌های سفید مانند مرغ و ماهی مصرف کنید.

از مصرف گوشت‌های فرآوری‌شده که حاوی چربی و نمک فراوان هستند، پرهیز کنید. از لبنیات کم‌چرب مصرف کنید. تا جایی‌که می‌توانید از سرخ‌کردنی‌ها، پیتزاهای یخ‌زده، شیرینی‌ها و فست‌فودها دوری کنید.

درضمن مواد خوراکی را بیش از حد نپزید تا ویتامین‌های آن از بین نروند.

۳. نمک و شکر کمتر مصرف کنید

هنگام پخت‌وپز از چاشنی‌های سرشار از سدیم و نمک به مقدار کم استفاده کنید. از خوراکی‌هایی که حاوی مقدار فراوانی نمک و قند هستند، بپرهیزید.

از نوشیدنی‌های گازدار و بدون گاز، مانند انواع نوشابه‌ها و آب‌میوه‌ها و همچنین دوغ و ماست طعم‌دارشده که حاوی قند بسیار هستند اجتناب کنید.

به‌جای مصرف شیرینی، کیک و شکلات از میوه‌های تازه استفاده کنید.

۴. به‌اندازه کافی آب بنوشید

آب مایه حیات است و مواد مغذی و ترکیبات درون خون را به سراسر بدن منتقل می‌کند، دمای بدن را تنظیم کرده و مواد زاید را از بدن بیرون می‌کند. درضمن این مایع حیاتی حرکت مفاصل را بهبود می‌بخشد.

بهتر است روزانه ۸ تا ۱۰ فنجان آب بنوشید. همچنین می‌توانید نوشیدنی‌های دیگر مانند آب سبزیجات، آب لیمو که در آب رقیق شده و شیرین نشده است و چای و قهوه مصرف کنید. اما باید مراقب باشید که بیش از حد کافئین و آب‌میوه مصرف نکنید.

بنابه گفته متخصصان بهداشت و سلامت با مصرف صحیح مواد مغذی می‌توان از ابتلا به بیماری کووید۱۹ اجتناب و به درمان مبتلایان کمک بسیاری کرد.

نظر شما