رییس انجمن تغذیه ایران تشریح کرد:

آیا چای سبز در مهار کرونا موثر است؟/تقویت سیستم ایمنی بدن با چند راهکار ساده/ ویتامین دی چگونه باید مصرف شود؟

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۰۵:۴۹:۰۳
کد خبر: ۱۱۶۰۸۵۸
آیا چای سبز در مهار کرونا موثر است؟/تقویت سیستم ایمنی بدن با چند راهکار ساده/ ویتامین دی چگونه باید مصرف شود؟
رییس انجمن تغذیه ایران درباره آخرین یافته های علمی درباره تغذیه بر روی مصونیت در برابر کرونا گفت: چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها تاثیرات مطلوب بر روی مقاومت بدن دارند.

به گزارش برنا؛ بیماری کرونا در  شرایط کنونی همچون ماه‌های گذشته اوج گرفته است. کرونا جهش یافته و سرعت انتقالش با عناوین مختلف افزایش یافته است. در این میان اخبار متعدد از تزریق واکسن به گوش می‌رسد اما همچنان زدن ماسک، شستن دست و رعایت فاصله اجتماعی از مهمترین اقدامات برای مصونیت در برابر ابتلا به کرونا است.

جلال الدین میرزایی رزاز، رییس انجمن تغذیه ایران درباره آخرین یافته‌های علمی درباره تغذیه بر روی مصونیت در برابر کرونا به خبرنگار برنا گفت: چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها تاثیرات مطلوب بر روی مقاومت بدن دارند. هرچند این ادعا که هر فردی با مصرف چای سبز به کرونا مبتلا نمی‌شود بی اساس است. 

او افزود: در کنار سایر سبک‌های زندگی برای مهار کرونا مصرف چای سبز هم می‌تواند در روند سلامتی موثر باشد.  چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است.

رییس انجمن تغذیه ایران درباره میزان مصرف چای سبز به طور روزانه ادامه داد: به طور میانگین مصرف روزانه سه تا چهار فنجان چای سبز در روز پیشنهاد می‌شود.

این پزشک درباره الگوی تغذیه برای مهار کرونا تاکید کرد: الگوی تغذیه صحیح باید متنوع، متعادل و کفایت داشته باشد. به این معنی که مواد غذایی  غنی از مواد مغذی  باشد. همچنین تاکید بر نوع تغذیه‌ای که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. این مقوله فرد را در برابر کرونا مصون نگه می‌دارد.

ویتامین دی چگونه باید مصرف شود؟

میرزایی رزاز با بیان اینکه برای مهار کرونا و دیگر بیماری‌های ویروسی تقویت سیستم ایمنی از اهمیت برخوردار است، تاکید کرد: ویتامین دی به شکل  کپسول‌های هزار، دو هزار  و 50 هزار  در دسترس است.  بر اساس مطالعات انجام شده مصرف روزانه هزار واحد ویتامین دی مناسب‌تر از مصرف 50 هزار به شکل ماهانه است. البته در صورت صلاح دید پزشک میزان دارو باید مصرف شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن با چند راهکار ساده

به گفته او ویتامین سی را این روزها می‌توان از مرکبات، سبزیجات و  مکمل‌های ویتامین سی به همراه استفاده از ترکیب زینک یا روی به شکل همزمان تاثیر مناسب‌تری دارد. همچنین فعالیت فیزیکی در این ایام از اهمیت برخوردار است.

میرزای رزاز در پایان عنوان کرد: به طور روزانه پیاده‌روی به مدت 30 دقیقه به شکل مطلوب در تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار است. از سوی دیگر ایستایی، عدم فعالیت، حضور در خانه‌ها و... ضعف سیستم ایمنی را به دنبال دارد. باید فعالیت فیزیکی داشت. برای تقویت سیستم ایمنی خواب کافی به ویژه در شب از اهمیت برخودار است.

//انتهای پیام: 3

نظر شما