چرا کرونا غافلگیرمان کرد؟

۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۱۴:۳۱:۰۹
کد خبر: ۱۱۶۱۹۲۵
چرا کرونا غافلگیرمان کرد؟
پژوهشگران هندی با توجه به بررسی افزایش موارد جدید کرونا و انتقال به موج جدید این همه گیری اعلام کردند که رعایت نکردن قوانین و پروتکل های بهداشتی همچون عدم استفاده از ماسک، عدم حفظ فاصله گیری فیزیکی و عدم قرنطینه مبتلایان با بحران مواجه شده است.

به گزارش برنا؛ در حال حاضر بیش از یک سال است که جهان درگیر همه گیری ویروس کروناست و کشورهای مختلف با انجام اقدامات و پیشگیری های متفاوت در موج های مختلف این بیماری قرار دارند. آنچه مسلم است این است که برنامه واکسیناسیون می تواند به کاهش موارد ابتلا یا موارد شدید و مرگ و میر کمک کند.

اما چرا بیشتر کشورها علی رغم انجام برنامه واکسیناسیون به طور ناگهانی موج جدیدی از این را تجربه کردند؟

پژوهشگران هندی در بررسی های جدید خود سه دلیل عمده را که باعث این افزایش ناگهانی موارد جدید شده است، ذکر کرده اند که می تواند برای سایر کشورها قابل توجه باشد. لازم به ذکر است که همه این موارد در اثر طولانی شدن دوره همه گیری بیشتر شده است.

عدم استفاده از ماسک

 

بررسی های گسترده انجام شده نشان می دهد یکی از دلایل عمده در افزایش تعداد مبتلایان کووید ۱۹ سهل انگاری مردم و رعایت نکردن قوانین و پروتکل های بهداشتی همچون عدم استفاده از ماسک یا استفاده نادرست ماسک است که می تواند در گسترش این بیماری نقش بسیار مهمی ایفا کند. بهتر است افراد از دو ماسک یکی ماسک جراحی و دیگری ماسک پارچه ای استفاده کنند و مطمئن شوند ماسک بینی، دهان و چانه را به طور کامل می پوشاند. استفاده از ماسک های چند لایه ایمنی بیشتری ایجاد می کند.

عدم حفظ فاصله گیری فیزیکی

 

عدم حفظ فاصله گیری فیزیکی یکی دیگر از عوامل افزایش موارد جدید کرونا در بیشتر نقاط جهان است. مردم از قرنطینه، فاصله گیری های فیزیکی و حذر از میهمانی و دورهمه خسته شده اند اما باید بدانند که حفظ سلامتی خود، خانواده و  دوستانشان بستگی به رعایت این قوانین دارد.

بسیاری از افراد تصور می کنند که باید فاصله فیزیکی خود را با کسانی که دچار عطسه یا سرفه شده اند، حفظ کنند اما این مساله مهم است که بسیاری از مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ بدون علامت یا دارای علائم جزئی هستند بنابراین تشخیص اینکه ازچه کسانی باید فاصله گرفت مشکل است. پس وقتی به طور کلی فاصله فیزیکی با همه افراد حفظ شود، اطمینان حاصل می شود که انتقال بیماری صورت نمی گیرد.  

عدم قرنطینه مبتلایان به کووید ۱۹

 

به طور کلی اگر مبتلایان به کووید ۱۹ به خصوص افرادی که بدون علائم هستند، خود را به مدت حداقل دو هفته قرنطینه کرده و پس از انجام تست و اطمینان از سلامت خود، به جامعه بازگردند، از گسترش بیش از حد بیماری جلوگیری می شود.

 به این ترتیب شاهد هستیم که عدم رعایت مواردی ساده که طی یک سال گذشته همواره بر اجرای آن ها تاکید شده است، سبب شیوع موج های جدید کرونا در گوشه و کنار جهان شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز