رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر خبر داد:

پایش نزدیک به ۲۳۹ هزار نفر در مبادی مرزی کشور

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۰۹:۵۸:۰۱
کد خبر: ۱۱۷۳۸۷۳
پایش نزدیک به ۲۳۹ هزار نفر در مبادی مرزی کشور
مهدی ولی پور گفت: در طرح مراقبت بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مبادی مرزی رسمی کشور که با همکاری جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است، ۲۳۸ هزار و ۹۱۳ نفر در مبادی مرزی کشور پایش شدند.

به گزارش برنا؛ مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر روز دوشنبه با اعلام آخرین آمار اجرای طرح کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی از مسافران مبادی مرزی رسمی کشور از روز ۲۰ اسفند سال گذشته تا روز سیزدهم اردیبهشت ماه امسال، افزود: با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، کنترل بهداشتی مسافران ورودی به کشور از ۲۸ مرز رسمی هوایی، زمینی و دریایی در ۱۶ استان برعهده جمعیت هلال احمر قرار گرفته است و ۴۷۱ نفر از نیروهای آموزش دیده جمعیت هلال احمر از ۲۰ اسفندماه سال ۹۹ فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده اند.

وی اظهارداشت: در طرح مراقبت بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مبادی مرزی رسمی کشور ۲۳۸ هزار و ۹۱۳ نفر در مبادی مرزی کشور پایش و از ۳۵ هزار و ۶۶۳ مسافر هم تست پی سی آر گرفته شد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر توضیح داد: در مدت یادشده ۱۱ هزار و۵۲۳ تست پی سی آر برای مسافران مشکوک به کرونا انجام شده که ۵۷ نفر در این مدت در قرنطینه موقت قرار گرفتند.

ولی پور ادامه داد: اکنون امدادگران و داوطلبان هلال احمر در مبادی ورودی در قالب گروه‌های سه نفره در مرزهای زمینی و گروه‌های ۵ نفره در مرزهای هوایی مستقر هستند و از همه مسافرانی که وارد ایران می‌شوند، تست سریع کرونا می گیرند و مسافران بیمار و مشکوک در صورت نیاز به نقاهتگاه‌های پیش بینی شده ارجاع می‌شوند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است.

بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به این ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌هایی جدید در جهان به وجود آورده است.

نظر شما