افتتاح پروژه‌های ۱۳۴ میلیارد تومانی در هفته هلال‌احمر

۱۴۰۰/۰۲/۱۵ - ۱۵:۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۱۷۴۹۳۳
افتتاح پروژه‌های ۱۳۴ میلیارد تومانی در هفته هلال‌احمر
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر از رونمایی و افتتاح ۱۰ پروژه امداد و نجات به جمع تقریبی ۱۳۴ میلیارد تومان به مناسبت فرارسیدن هشتم می برابر با ۱۸ اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر خبر داد.

به گزارش برنا؛ روح الله استاک، مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به این سوال که مهم ترین پروژه های امداد و نجات قابل رونمایی و افتتاح در هفته هلال احمر کدامند، گفت: این پروژه ها شامل رونمایی از ۲۷ دستگاه خودروی امدادی آمیکو به ارزش ۲۵ میلیارد تومان، بازآماد(اورهال) دو فروند بالگرد امدادی به ارزش هفت میلیارد تومان(صرفه جویی ارزی ۲۲ میلیارد تومان)، ۱۶ دستگاه لیفتراک به ارزش ۱۵ میلیارد تومان و پنج دستگاه آمبولانس اهدایی (کویت) برای استان های سیل زده در سال ۱۳۹۸ است.

او توضیح داد: رونمایی از ۲۰۰ ست تخصصی انفرادی امداد و نجات به ارزش ۶ میلیارد تومان، سه مورد سامانه نرم افزاری امدادی به ارزش دو میلیارد تومان، سیستم ارتباطات رادیویی دیجیتال در هشت استان به ارزش دو میلیارد تومان، افتتاح ۱۱ پایگاه امداد و نجات و دو انبار امدادی به ارزش ۷۵ میلیارد تومان از دیگر برنامه های این جمعیت به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: امسال شعار صلیب سرخ جهانی تحت عنوان توقف ناشدنی، شکست ناپذیر و مقایسه نشدنی است، اما با توجه به اینکه در آستانه صد سالگی تاسیس جمعیت هلال احمر قرار داریم شعار یک قرن خدمات داوطلبانه مقایسه نشدنی برای هفته هلال انتخاب شد.

استاک در مورد جزییات برنامه های این هفته خاطرنشان کرد: برای هر روز از هفته هلال احمر عنوانی تعیین شده است. هجدهم اردیبهشت ماه به خانه های هلال و آموزش همگانی اختصاص یافته است. مهم ترین فعالیت در دوره مدیریت جدید هلال احمر خانه های هلال بوده که یک دستاورد بزرگ است. دستاورد دولت یازدهم و دولت دوازدهم به صورت خاص می تواند همین خانه های هلال احمر باشد. عنوان این روز، خانه های هلال، جامعه تاب آور است.

او ادامه داد: روز نوزدهم اردیبهشت ماه عنوان همدلی مهربانانه به جوانان نام گرقته است. روز دوشنبه بیستم اردیبهشت ماه مختص سازمان امداد و نجات است که با شعار امدادگری، کاهش آلام بشری مراسم آن برگزار خواهد شد. روز سه شنبه بیست و یکم اردیبهشت ماه نیز روز معاونت توانبخشی است که با عنوان سلامتی، پویایی و حرکت نام گذاری شده است. روز چهارشنبه بیست و دوم اردیبهشت ماه، روز سازمان تدارکات پزشکی و شرکت های تولیدی تابعه است که عینا با شعار سال که توسط رهبر معظم انقلاب نام گذاری شده بود، از آن یاد شده است.

استاک اظهار کرد: روز پنجشنبه با شعار ایثار به بررسی اقدامات هلال احمر در یک قرن گذشته پرداخته می شود و عنوان آن ایثار، ارزش ماندگار است. روز جمعه نیز با محوریت خانواده و با شعار خانواده بانشاط، جامعه سالم قرار است مراسم آن برگزار شود. در همین راستا نیز پوستری طراحی شده که با مفهوم شعار سال طراحی شده است و از جهان شمولی فعالیت های هلال احمر حکایت دارد.

او گفت: در هفته هلال و در نخستین روز آن افتتاح نمایشگاه عکس با عنوان یک قرن با مردم، یک سال با کرونا در ساختمان صلح، موزه استاد علی اکبر صنعتی، پارک هنرمندان، مترو شهید بهشتی برگزار خواهد شد. نشست خبری رییس جمعیت هلال احمر و مسئولان صلیب سرخ و  تجدید پیمان با آرمان های امام خمینی (ره) از دیگر برنامه های روز اول خواهد بود.

رییس برگزاری هفته هلال افزود: برنامه های متنوع سازمان جوانان در روز یکشنبه با حضور وزیر کشور انجام خواهد شد.

استاک اظهار کرد: رونمایی از ناوگان زمینی، تجهیزات سبک و سنگین لجستیک، رونمایی از سه سامانه امدادی، افتتاح ویدئوکنفرانسی ۲۴۰۰ خانه هلال و ۱۱ پایگاه امداد و نجات در روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر گفت: رونمایی از سامانه جامع آموزش و هشت جلد کتاب تدوین شده در موسسه علمی و کاربردی هلال احمر از مهم ترین برنامه های روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت خواهند بود.

او افزود: افزود توزیع بسته های موادغذایی به مناسبت فرارسیدن عیدسعید فطر مهم ترین برنامه پنجمین روز هفته هلال احمر خواهد بود ضمن اینکه دیدار با خانواده شهدای امدادگر در عیدسعیدفطر خاتمه بخش برنامه های هفته هلال خواهند بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز