جزئیات تزریق واکسن کرونا برای جانبازان و خانواده‌های شهدا

۱۴۰۰/۰۲/۲۴ - ۱۳:۵۵:۲۳
کد خبر: ۱۱۷۸۷۹۲
جزئیات تزریق واکسن کرونا برای جانبازان و خانواده‌های شهدا
مسئول امور تزریق واکسن کرونا در بنیاد شهید و امور ایثارگران با ارائه توضیحاتی درباره واکسیانسیون جانبازان و خانواده های شهدا گفت: در مکاتباتی با وزارت بهداشت در خواست کردیم تا ۲۰۰ هزار نفر از جانبازان ۲۵ تا ۵۰ درصد در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار بگیرند.

به گزارش برنا؛ رضا منیعی، مسئول امور تزریق واکسن کرونا در بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره تزریق واکسن کرونا به جامعه هدف بنیاد شهید گفت: با شروع واکسیناسیون کرونا از سوی وزارت بهداشت و درمان ما اولویت های مان رابه وزارت بهداشت اعلام کردیم. در مرحله اول جانبازان ضایع نخاعی جانبازان شدید شیمیایی جانبازان چند عضو قطع، جانبازان نابینا و والدین دو شهید به بالا در دور اول تحت پوشش قرار گرفتند.

او با بیان اینکه اولین اولویت ما حدود ۹ هزار نفر می شدند، ادامه داد: در حال دُز اول تزریق واکسن برای این ۹ هزار نفر انجام شده است و مرحله دوم آن نیز در حال انجام است.

مسئول امور تزریق واکسن کرونا در بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: برای گروه هایی که در اولویت دوم نیز قرار دارند با وزارت بهداشت هماهنگ کردیم و قرار شد در اولویت دوم تمام جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد برای تزریق واکسن معرفی شوند. وزارت بهداشت با تمام دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور هماهنگ کرده است و قرار شده تزریق واکسن برای این گروه انجام شود.

منیعی با بیان اینکه دُز اول برای این گروه نیز در حال اتمام است، خاطرنشان کرد: تعدادی از افراد جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد از تزریق واکسن امتناع کرده اند و تمایلی برای تزریق واکسن نداشته اند. طی مکاتباتی که با استان ها داشتیم قرار شد جانبازان کمتر از ۵۰ درصد و ایثارگرانی که از بیماری های زمینه ای و صعب العلاج رنج می برند به جای این افراد در اولویت قرار بگیرند. در حال حاضر نیز سهم واکسن جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصدی که از تزریق واکسن امتناع کرده اند به سایر گروه های ایثارگری تزریق شده است.

او با بیان اینکه واکسیناسیون این گروه نیز در برخی از استان ها به پایان رسیده و در برخی از استان ها مانند تهران ادامه دارد، یادآور شد: در فاز سوم تزریق واکسن نیز والدین شهدا و جانبازان کمتر از ۵۰ انجام می شود. برای والدین شهدا با وزارت بهداشت مکاتباتی داشتیم مبنی براینکه با توجه به اینکه این افراد جزء خانواده های ایثارگران هستند در اولویت تزریق واکسن قرار بگیرند، وزارت بهداشت نیز اعلام کرد براساس سند ملی واکسیناسیون کرونا نمی توانند چنین اقدامی را انجام دهند و والدین شهدا نیز براساس پروتکل وزارت بهداشت که در ابتدا سالمندان ۸۰ سال به بالا در نوبت تزریق واکسن قرار دارند، واکسن دریافت کنند.

مسئول امور تزریق واکسن کرونا در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: با استان ها هماهنگ کرده ایم که معاونان بهداشت بنیاد شهید در استان ها با دانشگاه های علوم پزشکی هماهنگ کنند تا والدین شهدا از تسهیلات خاصی برخوردار شوند همچنین مکاتباتی با وزارت بهداشت داشتیم مبنی بر اینکه جانبازان کمتر از ۵۰ درصد هم بیماری زمینه ای دارند و هم ضایعات جانبازی دارند، این افراد نیز در معرض خطر ابتلاء به کرونا هستند.

منیعی تصریح کرد: در حال رایزنی با وزارت بهداشت هستیم تا بتوانیم یک جمعیت ۲۰۰ هزار نفری از جانبازان ۲۵ تا ۵۰ درصدی را تحت پوشش واکسن کرونا قرار دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز