دستاوردهای مرحوم قره‌یاضی در جای‌جای کشور ماندگار است

۱۴۰۰/۰۳/۱۶ - ۱۴:۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۱۸۸۹۹۰
دستاوردهای مرحوم قره‌یاضی در جای‌جای کشور ماندگار است
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پیامی با تسلیت درگذشت دکتر بهزاد قره‌یاضی بنیانگذار پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، مرجع ملی ایمنی زیستی، گفت:بی گمان دستاوردهای گران‌سنگ ایشان در جای جای کشور و به ویژه در بخش کشاورزی ماندگار است.

به گزارش برنا؛ در پیام تسلیت رییس سازمان حفاظت محیط زیست آمده است :در حیرتم که چگونه عرض تسلیت دهم؛ بی‌تردید اندیشه و تلاش خدمت گزاران صدیق کشور هیچگاه از یاد نخواهد رفت و آثارشان بر صفحات نوین تاریخ ایران به یادگار خواهد ماند. اگرچه همه ما خزان عمر را به نوبت نشسته‌ایم، لیکن این خزان زودرس و زود هنگام چنان سنگین و جگر خراش است که هیچ کلامی نمی‌تواند تسلی بخش آن باشد. افسوس که شمع زندگی دکتر قره یاضی بسی زود خاموش شد و دست روزگار بوته زندگی او را چه بی ملاحظه از جا کنده است.

عیس کلانتری در بخش دیگری از این پیام تسلیت آورده است : همکار دیرین ما، زنده یاد دکتر قره یاضی بنیانگذار پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، مرجع ملی ایمنی زیستی و در شمار دانشمندان و برجسته ترین محققان بخش کشاورزی ملی و بین المللی بوده‌اند. بی گمان دست‌آوردهای گران سنگ ایشان در جای جای کشور و به ویژه در بخش کشاورزی ماندگار است. صداقت در عمل، تعهد، پشتکار و دردمندی نسبت به مسائل و مشکلات بخش کشاورزی از ویژگی های بارز این همکار ارجمند است.

«در گذشت ناباورانه ی این همکار ارجمند و نو اندیش و خلاق، برای من ضایعه ای غمبار و جبران ناپذیر است. همچنین این غم تاسف آمیز برای کشور و جامعه‌ی  فرهیخته‌ی هیات‌های علمی، دانشگاهیان بسیار سخت می‌نماید.

لذا با کمال تاسف و تاثر اینجانب این مصیبت بزرگ را به همه ی اصحاب علم و فضیلت همراهان و ارادتمندان به آنمرحوم به خاندان شریف و همه وابستگان عزادارش تسلیت و تعزیت عرض می کنم. از درگاه خداوند باریتعالی برای آنمرحوم غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگانش صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم. ‌

خداوندا او اکنون به سوی تو بازگشته است. به پاس خدمات ارزنده و خیراندیشانه اش او را در جوار عنایت خود پذیرا باشید و با مقربان درگاهت و برادر شهیدش محشورش بگردان.»

دکتر بهزاد قره یاضی، رییس سابق پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی شنبه، ۱۵ خرداد بر اثر ابتلا به کرونا  دار فانی را وداع گفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز