در پاکستان رخ داد:

تصادف فجیع دو قطار مسافربری/ دست‌کم ۳۰ نفر کشته شدند

۱۴۰۰/۰۳/۱۷ - ۱۰:۴۷:۱۵
کد خبر: ۱۱۸۹۲۴۲
تصادف فجیع دو قطار مسافربری/ دست‌کم ۳۰ نفر کشته شدند
تصادف دو قطار مسافربری در جنوب پاکستان حداقل ۳۰ کشته و بیش از ده‌ها مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش برنا؛ مقامات رسمی می‌گویند یک قطار که در ایالت سند در حال حرکت بوده، از ریل خارج شده وارد ریل قطار مسافربری دیگری می‌شود که در اثر برخورد این دو قطار، آنها واژگون می‌شوند.

گروههای امداد و نجات در حال رساندن مجروحان به نزدیک‌ترین بیمارستان‌ها هستند، و وضعیت جسمانی چندین نفر در شرایط بحرانی قرار دارد.

پاکستان طی سالهای اخیر شاهد یک رشته حوادث مرگبار در خطوط ریلی خود بوده است.

یک مقام محلی در منطقه گهوتکی، گفته است که هشت واگن تخریب شده و به همین دلیل نجات مسافرانی که گیر افتاده‌اند، بسیار مشکل شده است.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفته است که از این حادثه "شوکه" شده و قول یک تحقیقات کامل در خصوص را داده است.

در تصاویر منتشر شده از محل حادثه، لاشه‌های چندین واگن که واژگون شده،‌ دیده می‌شود و هنوز مشخص نیست که چه عاملی موجب خارج شدن قطار از ریل بوده است.

براساس آخرین گزارش‌ها، همچنان چندین نفر در داخل واگن‌های واژگون شده گیر افتاده‌اند، و خبرگزاری فرانسه به نقل سخنگوی راه‌آهن گفته است که "به علت دور بودن محل حادثه، دسترسی به آن سخت بوده و موجب مشکلات برای نجات مسافرها شده است".

تمام بیمارستان‌های منطقه در حالت آماده باش هستند.

این حادثه زمانی رخ داد که در ساعات آغازین روز دوشنبه یک قطار سریع‌السیر که از سمت بندر کراچی به شمال حرکت می‌کرد از ریل خارج شده و وارد ریل دیگری می‌شود و با یک قطار سریع‌السیر، که از شهر راولپندی حرکت کرده بود، برخورد کرده و موجب واژگونی واگن‌ها می‌شود.

حادثه‌های خطوط راه‌آهن در پاکستان مسئله جدیدی نیست و بیشتر اوقات به علت از خط خارج شدن و یا تصادف در گذرگاه‌ها رخ می‌دهد.

سفر با قطار بخصوص در میان قشر متوسط و افراد کم درآمد پاکستان بسیار محبوب است، و خطوط ریلی این کشور تقریبا همه مناطق را به هم متصل کرده است.

با این وجود در اغلب اوقات واگن‌ها بسیار شلوغ هستند و بسیاری از قطارها وضعیت مناسبی ندارند.

به گفته مقامات، سه دلیل عمده حوادث ریلی در پاکستان به عدم تعمیر و نگهداری خطوط، مشکلات در سیگنال و موتورهای قدیمی قطارها بر می‌گردد.

آمار تلفات در حوادث ریلی پاکستان بالا است، زیرا قطارها با تعداد مسافر بیش از ظرفیت همیشه در حرکت هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز