مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

سند الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت به زودی ابلاغ خواهد شد/مجلس خبرگان باید زبان ملت بزرگ ایران باشد

۱۴۰۰/۰۳/۲۱ - ۱۳:۵۹:۱۸
کد خبر: ۱۱۹۱۱۳۲
سند الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت به زودی ابلاغ خواهد شد/مجلس خبرگان باید زبان ملت بزرگ ایران باشد
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: به زودی سند الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ خواهد شد.

به گزارش برنا؛ آیت الله علیرضا اعرافی در مجموعه شهدای سرچشمه و در جمع مردم با اعلام این مطلب گفت: ما در آینده پیش روی خودمان چند سند داریم که مجلس، دولت آینده و نهادهای ما باید بر پایه آن‌ اقدام کنند؛ بیانیه گام دوم از مهمترین این سندهاست.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بیانیه گام دوم جایگاه ویژه‌ای دارد که باید به آن ارج بنهیم، همچنین به زودی سند الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت توسط مقام معظم رهبری ابلاغ خواهد شد، بر روی این سند با همراهی ۲۷۰ استاد حوزه و نهادهای مختلف کار کارشناسی شده است و کلیات آن تقدیم رهبری انقلاب شد.

آیت الله اعرافی بیان کرد: علی رغم دستاوردها و پیشرفت‌های بسیار، ما خلاءهای بزرگی داریم که باید به آن‌ها توجه شود، مجلس شورای اسلامی در حال تدوین برنامه هفتم است که باید این برنامه بر پایه اسناد مهم کشور طرح ریزی شود.

وی افزود: مجلس خبرگان با رویکردهای کلان باید با هر انتخاباتی متحول و نو شود و زبان ملت بزرگ ایران باشد.

عضو هیئت امنای جامعه المصطفی در ادامه با بیان اینکه برخی‌ها علیه حوزه علمیه صحبت‌های ناروایی انجام دادند که به هیچ عنوان در شان حوزه علمیه نیست، گفت: ما به دانشگاه احترام می گذاریم، ۴۰ سال در دانشگاه تدریس کرده و درس خوانده‌ام اما حوزه علمیه جایگاه عظیمی دارد که شان آن باید حفظ شود.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: من از کسانی که این حرف‌ها را علیه حوزه علمیه زدند دعوت می‌کنم تا بروند تاریخ علم اروپا، و موضوعات تمدنی را بخوانند؛ انتخابات عظمت و شکوه ایران اسلامی است که باید برای آن وارد صحنه شویم و با آرای خود به دشمن درس ایستادگی دهیم.

گفتنی است آیت الله اعرافی متولد 1338 در شهر میبد استان یزد، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، و مدیر موسسه بین المللی جامعه المصطفی است و در کارنامه علمی ایشان کسب جایزه جهانی نوآوری و نظریه پردازی علوم انسانی-اسلامی، رتبه اول کتاب برتر حوزه در سال 77، رتبه اول بیست و یکمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و... دیده می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز