رئیس سازمان بسیج جامعه زنان:

بسیج جامعه زنان بزرگترین تشکل بانوان در ایران است

۱۴۰۰/۰۳/۲۹ - ۱۰:۲۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۴۹۸۹
بسیج جامعه زنان بزرگترین تشکل بانوان در ایران است
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: بسبج جامعه زنان با بیش از ۱۹ هزار پایگاه مقاومت در پایگاه‌های مقاومت محلات و بسیج اقشار، بزرگترین تشکل فعال زنان در عرصه‌های مختلف جامعه است.

به گزارش برنا؛ مینا بیابانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: بسیج جامعه زنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با تشکیل بسیج مستضعفین، فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون ۱۰ میلیون عضو داشته و متناسب با نیازهای کشور تحولاتی در ساختار و در مأموریت‌های خود ایجاد کرده است.

او اظهار کرد: مهم‌ترین عرصه‌های فعالیت بسیج جامعه زنان پیرامون موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اشتغالزایی، آموزشی و تربیتی با محوریت زن، خانواده‌ و کودک انجام می‌شود.

بیابانی نقش بسیج خواهران در پیشبرد انقلاب اسلامی را موثر برشمرد و افزود: بسیج جامعه زنان به عنوان یک سازمان با حفظ کرامات و منزلت زن با بهره‌گیری از ظرفیت تمام اقشار جامعه در تمامی عرصه‌های اجتماعی حضور گسترده و فعال داشته است.

پیشتازی بسیج بانوان در مقابله با کرونا

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به بسیج امکانات در مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کویید ۱۹ تاکنون، خواهران بسیجی با حضور در پایگاه‌های مقامت و با توجه به نیازمندی‌های روز جامعه فعالیت خود را در زمینه تولید و توزیع اقلام بهداشتی به ویژه در آغاز شیوع این بیماری آغاز و بسیاری از پایگاه‌ها ی بسیج را به مراکز تولید ماسک و اقلام بهداشتی تبدیل کرد.

او با بیان اینکه حضور گروه‌های جهادی سازماندهی شده در حوزه‌ها و پایگاه‌ها از نقاط قوت بسیج خواهران است، افزود: فعالیت گروه‌های جهادی در کارگاه‌های راه‌اندازی شده و نیز در منازل به منظور مهار و مقابله با ویروس کرونا و حمایت از سلامت مردم بدون هیچ گونه چشم داشتی قابل تقدیر است.

او اظهار کرد: سازمان بسیج جامعه زنان کشور از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بسته بهداشتی شامل ماسک، مواد ضدعفونی و اقلام بهداشتی تهیه و در سطح جامعه و مناطق محروم توزیع کرده است.

بیابانی افزود: با همکاری بسیج خواهران ‌۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بسته معیشتی توسط ۱۶ هزار و ۳۷۷ گروه جهادی خواهران تهیه و برای کمک‌رسانی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع شده است.

او یکی از مهم‌ترین فعالیت خواهران بسیجی را حضور در طرح غربالگری بیماری کرونا  بیان کرد و افزود: طرح غربالگری کرونا موسوم به شهید سلیمانی با حضور گروه‌های داوطلب بسیجی و با همکاری کادر درمان در راستای پیشگیری، بیماریابی و مراقبت از مبتلایان به کرونا اجرا شده که علاوه بر آموزش‌های لازم در صورت شناسایی افراد بیمارِ نیازمند کمک‌های مومنانه، اقلام بهداشتی بین آن‌ها توزیع شد.

او از اهداء ۳ هزار و ۴۰ دست جهیزیه برای نوعروسان، آزادی ۱۵۴ زن زندانی جرائم غیرعمد ، قربانی هزار گوسفند قربانی، توزیع ۶۶۹ هزار قرص نان گرم، تهیه سیسمونی و طبخ و توزیع غذای گرم را به عنوان دیگر فعالیت بسیج زنان کشور یاد کرد.

او کمک‌های نقدی جمع آوری شده خواهران از زمان شیوع کرونا را ۲۰ میلیارد و ۴۳۳ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: کمک‌هزینه دارویی و درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج، پرداخت اجاره بها نیازمندان و تقدیر از ۱۴ هزار و ۸۱۵ نفر از کادر درمان از دیگر اقداماتی است که توسط خواهران بسیجی در زمان شیوع کرونا انجام شده است.

توانمند سازی زنان سرپرست خانوار با آموزش و ایجاد مشاغل خانگی

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه خانواده یکی از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی و رکن اصلی تربیتی است، افزود: جامعه بسیج زنان با ایجاد مراکز مشاوره و کارآفرینی در حوزه‌های مقاومت سعی می‌کند با دادن مشاوره‌های مناسب و حمایت‌های لازم در راستای ایجاد مشاغل خانگی مساعدت کرده تا از این طریق بتواند بخشی از مشکلات معیشتی خانواده را حل کنند.

اوکمک به زنان سرپرست خانوار را محوریت فعالیت‌های خواهران بسیجی دانست و افزود: با ارائه آموزش مهارت‌های جدید در عرصه‌های مختلف شغلی و برگزاری دوره‌های آموزشی با کمک کارآفرینان، و به منظور اشتغالزایی با دادن وام توسط خیرین برای راه انداختن کسب و کار جدید صورت گرفته است.

او ادامه داد: حلقه های تربیتی صالحین یکی دیگر از اقدامات این سازمان است که با انجام فعالیت‌های آموزشی و تربیتی سعی در پرورش دختران و زنان توانمند در عرصه‌های مختلف معرفتی و بینشی دارد.

بیابانی افزود: ارائه ۵ هزار و ۹۸۵ مشاوره رایگان به خانواده‌ها با موضوعات مختلف خانوادگی، برگزاری مسابقات فرهنگی، قرآنی و هنری برای کودکان و نوجوانان، برپایی غرفه‌های فروش محصولات توسط بانوان سرپرست و برگزاری کلاسهای تقویتی برای دانش‌آموزان محروم و تقدیر از معلمان جهادی از دیگر  اقدامات سازمان بسیج زنان در کشور است.

سازمان بسیج جامعه زنان در ابتدا بسیج خواهران نام داشت و هم‌زمان با شکل گیری بسیج مستضعفین در ابتدای سال ۵۹ آغاز به کار کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز