معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

۲۵ درصد مدیران توانمند کشور زنان هستند

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۰:۲۱:۲۳
کد خبر: ۱۲۰۴۴۲۴
۲۵ درصد مدیران توانمند کشور زنان هستند
معصومه ابتکار گفت: مدیران زن در دولت تدبیر و امید از 5 درصد در سال 92 با سیاست گذاری مناسب به بیش از 25 درصد رسیده و می توان گفت که 25 درصد مدیران توانمند کشور زنان هستند.

به گزارش برنا؛ آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی)با حضور منصور غلامی وزیر علوم صبح امروز به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس  برگزارشد.

رشد مدیران زن از 5 درصد در سال 92 به 25 درصد/ افزایش نقش زنان در فناوری از 27 درصد به 31 درصد

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در جریان این همایش گفت: تمامی دانشگاهی ها  و اساتید و فعالان در این عرصه شرکت کرده اند. این مقوله نشان دهنده ظرفیت زنان در عرصه علمی کشور است.

او افزود: سپهر علمی کشور از زنان  و مردان متعدد تشکیل شده است. موفقیت های فراوان در زمینه های علوم کاربردی و علوم محض ایجاد شده است و خوشحالیم که توانستیم در این جشنواره ها سپاسگزار آنها باشیم.

ابتکار تاکید کرد: در دولت تدبیرو امید به نقش زنان در سیاست گذاری های زنان توجه شد. مدیران زن از 5 درصد در سال 92 با سیاست گذاری مناسب به بیش از 25 درصد رسیده  و می توان گفت که 25 درصد مدیران توانمند کشور زنان هستند. زنان در عرصه های اجتماعی ، سیاسی و مدیریتی وارد عمل شده اند. در آینده در انتساب مدیران زن مشکلی نداریم  و به اندازه کافی اقدامات انجام شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان ادامه داد: اخیرا بخش نامه ای درباره حمایت از اساتید و هیات علمی درصورت فرزندآوری مطرح شد که این مقوله اتفاق مناسبی است تا زنان تعادل مناسب در بین فعالیت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و .. را پیش برده  و در خانه ها بتوانند نقش آفرینی مناسبی داشته باشند.

ابتکار با بیان اینکه نقش زنان در فناوری از 27 درصد به 31 درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان برای زنان در بخش خصوصی افزایش یافته است.  مریم میرزاخانی  درخشید و عمر طولانی نداشت. پروانه فرزانه هم از اساتید و فعالان عرصه علمی کشور بوده و در عمر کوتاه خود در  عرصه های مدیریت کارهای ارزنده ای را پیش بردند. جایزه پروانه فرزانه باید به شکل تخصصی در زمینه فناوری مورد توجه قرار گیرد.

جایگاه ممتاز زنان در زمینه فناوری در کشور

در ادامه این برنامه غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جشنواره زن و علم رخدادی علمی است و یک موفقیت با رویکرد زنان در حوزه‌های گوناگون است تا زنان کشورمان در دید و نظر جامعه قرار گیرند.

او افزود: طی سال های اخیر زنان همواره توانسته اند در مجموع نظام دانش و فناوری جایگاه ممتازی را کسب کنند.

غفاری تصریح کرد: اولین جشنواره ملی زنان در سال ۹۶ با همکاری مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت علوم برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: طی دوره چهارم جشنواره ملی زن و علم در ثبت نام اولیه ۹۸۲ نفر فرم شرکت در جشنواره را در سامانه اعلام شده تکمیل کردند و ۵۶۱ نفر وارد فرآیند داوری شدند تا آثارشان مورد ارزیابی قرار گیرد.

غفاری افزود: همه شرکت کنندگان در این جشنواره دارای دستاورد‌های علمی و فرهنگی هستند که از بین این مجموعه صاحب خرد و دانش ۱۳ نفر برگزیده و دو نفر شایسته تقدیر شناخته شدند.

نظر شما