جزئیات طرح تشویق گزارشگران تخلفات در شهرداری تهران به تصویب رسید

۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۱۰:۲۷:۱۰
کد خبر: ۱۲۰۹۴۱۱
جزئیات طرح تشویق گزارشگران تخلفات در شهرداری تهران به تصویب رسید
اعضای شورای شهر تهران ماده واحده های طرح الزام شهرداری تهران به اصلاح و بهبود فرایند دریافت و رسیدگی به گزارش‌های شهروندان درباره فساد و رشوه و تشویق گزارشگران تخلفات در شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

به گزارش برنا؛ در جریان جلسه سیصد و دوازدهم شورای شهر تهران، ادامه بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به اصلاح و بهبود فرایند دریافت و رسیدگی به گزارش‌های شهروندان درباره فساد و رشوه و تشویق گزارشگران تخلفات در شهرداری تهران» در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. 

ناهید خداکرمی در جریان بررسی مواد این لایحه پیشنهاد تغییر عنوان طرح را مطرح کرد و گفت: این عنوان تنها نشان دهنده حفظ و صیانت است و عنوان آیین نامه اصلاحیه باید به دریافت و رسیدگی گزارش‌های شهروندان درباره فساد و حفاظت و صیانت از افشاگران فساد تغییر یابد.

امینی در واکنش به این پیشنهاد گفت: ما دنبال فضاسازی غیرمستند نیسیتم، بلکه به دنبال حمایت و صیانت از گزارشگرانی هستیم که به صورت مستند موضوع را به مقام مسئول می‌گویند. 

محسن هاشمی در واکنش به امینی گفت: ما به دنبال سوت زنان هستیم و به مستندات کاری نداریم. 

 این پیشنهاد خداکرمی رای نیاورد. 

در ادامه کلیات ماده یک به رای گذاشته شد و با ۱۳ رای موافق تصویب شد. 

در ادامه پیشنهاد در جریان بررسی ماده دو این طرح، خداکرمی پیشنهاد داد که گزارشگران حذف و شورایاری‌ها جایگزین آن شوند که این پیشنهاد نیز رای نیارود. 

حجت نظر ی در مخالفت با این طرح گفت: اکنون فعالیت شورایاری غیرقانونی اعلام شده است و با این جایگزینی تنها مخالفت هیات تطبیق را خواهیم داشت و اجرای مصوبه را به تعویق خواهد انداخت. 

در ادامه کلیات ماده ۲ به رای گذاشته و تصویب شد. 

ماده ۳، درباره فرایند اجرائی دریافت و رسیدگی به گزارش تخلف، ماده ۴ درباره الزامات دریافت و ثبت گزارش تخلف، ماده ۵ وماده ۶  درباره ارزیابی و بررسی تخلف نیز بدون پیشنهاد به رای گذاشته و به تصویب رسید. 

در ادامه ماده ۷ درخصوص اعتراض به بررسی نتیجه و ارزیابی گزارش تخلف و رسیدگی مستقل، ماده۸ درخصوص صیانت و حمایت از گزارشگران تخلف، ماده ۹ درباره اعطای پاداش و تقدیر از گزارشگران تخلف، ماده ۱۰ درباره سایر الزامات اجرائی مصبوه، ماده ۱۱ درباره تامین منابع مالی اجرای این مصوبه و ماده ۱۲ درباره شفافیت و دسترسی و ماده ۱۳ نیز با موافقت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز